Bankas izvaicās savus klientus, lai identificētu politiski nozīmīgas personas

Komentāri

Latvijā strādājošās bankas sāks klientu anketēšanu. Tās mērķis ir identificēt politiski nozīmīgas personas, to ģimenes locekļus un ar tām cieši saistītās personas.

Gadījumos, ja bankas rīcībā nonāks skaidra informācija, ka klients apzināti sniedzis nepatiesas atbildes uz jautājumiem, tad banka varēs pārtraukt attiecības ar klientu. Savukārt, ja klients neaizpildīs anketu, banka izvērtēs, vai saglabāt darījuma attiecības ar klientu. Finanšu un kapitāla tirgus komisijas Atbilstības kontroles departamenta Normatīvā nodrošinājuma daļas vadītājs Kristaps Markovskis akcentēja, ka bankām nav obligāti jāizvaicā visi klienti.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kristaps Markovskis, FKTK pārstāvis

Ja persona, mēs vadlīnijās ielikām kā piemēru, izmanto kādu ļoti vienkāršotu bankas pakalpojumu, kur viņš veic apmaksu par stāvvietu, vai saņem ierobežota apmēra līdzekļus kontā, veic maksājumus par rēķiniem u.t.t. Šajā gadījumā nepiemīt šis iespējamais risks, ka ka tie varētu būt koruptīvi līdzekļi. Šādos gadījumos banka varētu arī neuzdot šos jautājumus.

Viņš arī norādīja, ka ir arī citi veidi kā bankas iegūst informāciju par klientu.

 

Kā notiks bankas klientu izvaicāšana skaties TV3 ziņās plkst. 19:00!

Video

Lasi vēl