Auto satiksmes ierobežošana Barona ielā – šis eksperiments atlikts uz vēlāku laiku

2 komentāri
Auto satiksmes ierobežošana Barona ielā – šis eksperiments atlikts uz vēlāku laiku
DMITRIJS SUĻŽICS, F64

Eksperiments, kas paredz uz laiku slēgt Krišjāņa Barona ielu automašīnu satiksmei, pārcelts uz nenoteiktu laiku. Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD) norāda, ka izstrādāti trīs iespējamie ierobežojumu ieviešanas plāni, bet to realizēšana atkarīga no citiem šajā vasarā iecerētajiem ielu remontiem.

Par ieceri slēgt Krišjāņa Barona ielu 2019. gada 1. maijā cauri braucošām automašīnām Nils Ušakovs (S) paziņoja pēc tikšanās ar dāņu pilsētplānotājiem pagājušajā pavasarī.

RDSD pārstāve Beāta Dambīte norāda, ka galvenā problēma ir daudzās automašīnas, kas Barona ielu izmanto, lai izbrauktu cauri pilsētas centram. Tāpēc bija ieplānots slēgt Barona ielu cauri braucošiem auto: “Mērķis būtu panākt iespējami mazāk caurbraucošo satiksmi, bet tai pat laikā nodrošināt piekļuvi īpašumiem, stāvlaukumiem, veikaliem.”

Satiksmes ierobežošanas plāns ir izstrādāts trīs versijās. Pirmā versija paredz slēgt Barona ielu automašīnām, protams, izņemot iedzīvotāju un piegādes automašīnām. Otrā un trešā versija paredz dažādus ierobežojumus automašīnām.

Jau minētajā pirmajā versijā Barona ielā tiktu uzstādīta zīme, kas liedz cauri braukšanu, taču Satiksmes departamentā pastāv uzskats, ka šāds ierobežojums būtu grūti kontrolējams. Otrajā versijā paredzēti nogriešanās ierobežojumi, kas ielu padarītu neērtu, tača šajā gadījumā minētais tranzīts, šķiet, netiktu apkarots. Trešā versija paredz uzlikt tā dēvēto “ķieģeli” Barona un Matīsa ielas krustojumā.

“Viņiem vajadzēja pajautāt sabiedrībai: ko jūs vēlaties? Iesaistīt sabiedrību.” Sabiedriskās organizācijas ”Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Oto Ozols norāda, ka Satiksmes departamenta ieceres atkal ir tapušas slepenībā, bez plašākas iedzīvotāju iesaistes.

Tā vien šķiet, ka patiesībā nekādas izmaiņas Satiksmes departaments nemaz nevēlas, norāda Ozols. “Šobrīd tas izskatās formāli, grib vienkārši uzlikt divus ķieģeļus tajā ielā un pateikt, ka kaut ko esam izdarījuši, bet praktiski nekas nemainīsies.”

LNT uzrunātie pilsētnieki automašīnu ierobežošanas ideju uztver atšķirīgi. Ierobežojumus atbalsta tie, kuri uzskata, ka pilsētā ir par daudz automašīnu.

Taču tas, vai un kad Barona ielā tiks ierobežota auto satiksme, droši nav zināms. RDSD pārstāve norāda, ka sākumā ir jāsaprot, kas notiek ar remontiem citviet. “Atkarīgs no plānotajiem būvdarbiem satiksmes organizācijas shēmas, tad arī mēs varēsim izplānot, kad varēs ierobežot satiksmi. Bet ir plāns, ka to varētu izdarīt šā gada vasarā.”

“Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis norāda, ka izmaiņas Barona ielā bija plānotas jau 2005. gadā. Toreiz izstrādātais plāns paredzēja, ka jau 2018. gadā Barona ielā automašīnu kustībai bija jābūt ierobežotai. Tagad redzēsim, kā veiksies ar jaunā dāņu plāna ieviešanu.

Vairāk par tematu – “900 sekunžu” sižetā