Atklāts, kā nākotnē izskatīsies ”Rail Baltica” dzelzceļa stacija Tallinā

20 komentāri
Atklāts, kā nākotnē izskatīsies ”Rail Baltica” dzelzceļa stacija Tallinā
ZAHA-HADID.COM

Pasaulslavenais arhitektu birojs “Zaha Hadid Architects” publiskojis vizualizācijas, kā nākotnē “Rail Baltica” projekta ietvaros izskatīsies centrālā dzelzceļa stacija Tallinā.

Projekts veidots sadarbībā ar vietējo kompāniju “Esplan” un atklāj modernu skatu Igaunijas galvaspilsētā. Viena no projekta prasībām bija radīt ilgtspējīgu un gājējiem draudzīgu staciju.

Pēc pabeigšanas stacijā tiks izveidots gājēju tilts un savienojumi ar pilsētas autobusiem, tramvajiem, kā arī dzelzceļa savienojums ar netālu esošo lidostu.

Savukārt Rīgā “Rail Baltica” dzelzceļa tiltu, uzbērumu un Centrālās stacijas kompleksu par 430,5 miljoniem eiro būvēs personu apvienība “Besix ReRe Group”, kuru veido Beļģijas “Besix” un Latvijas SIA “ReRe būve”. Arhitektu biroja “PLH Arkitekter” sadarbībā ar “Cowi” (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets ietver arī 2,6 kilometrus garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa posmu Rīgā no Lāčplēša ielas līdz Jelgavas ielai, sešus jaunus dzelzceļa pārvadus pār Lāčplēša, Dzirnavu, Prāgas, Maskavas, Mūkusalas un Jelgavas ielu, kā arī jaunu vienu kilometru garu tiltu pār Daugavu un mazo Daugavu.

Izstrādātais projekts paredz esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas līdz “Stockmann” universālveikalam un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai izveidot estakādi, pa kuru turpmāk organizēt dzelzceļa satiksmi. Gājēju ērtībām tiks izbūvēti gājēju ceļi zem platformām. Rīga tiks arī pie jaunas ielas – tiks savienota Elizabetes iela ar Timoteja ielu.

Kā ziņots, “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.

20 komentāri