Ašeradens: Pedagogu trūkums skolās kļūst par nacionālu problēmu

3 komentāri
Ašeradens: Pedagogu trūkums skolās kļūst par nacionālu problēmu
VLADISLAVS PROŠKINS, F64

Pedagogu trūkums skolās kļūst par nacionālu problēmu, piektdien pēc vizītes Rēzeknē atzina Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs Arvils Ašeradens (JV).

Aģentūrai LETA Ašeradens teica, ka viņa darba vizītes mērķis Rēzeknē bija tikties ar domes priekšsēdētāju Aleksandru Bartaševiču (S), lai pārrunātu izglītības iestāžu gatavību pārejai uz jauno mācību saturu un mācībām valsts valodā, kā arī to, kā notiek skolu tīkla optimizācija.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājam radusies pārliecība, ka Rēzeknes izglītības iestādes ir labi sagatavojušās pārejai uz jauno mācību saturu un mācībām valsts valodā. Savukārt skolu tīkla attīstības jautājumi vēl tiek risināti un pašvaldībai nākas saskarties ar sabiedrības neizpratni un pretestību.

“Tikšanās laikā ar Rēzeknes skolu direktoriem kā vislielāko problēmu viņi minēja skolotāju novecošanu un jaunas skolotāju paaudzes neienākšanu skolās. Jāatzīst, ka skolotāju trūkums kļūst par nacionālu problēmu, kam strauji jāmeklē risinājums. Šim jautājumam būs veltīta Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde 21.maijā,” teica Ašeradens.

Darba vizītes laikā Ašeradens apmeklēja arī olimpisko centru “Rēzekne” un Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju (RTA). Olimpiskajā centrā viņam bijis patīkams pārsteigums gan par to, ka būve ir labi noslogota, gan arī āra peldbaseinu, ko iedzīvotāji plaši izmanto. Turklāt tā izmaksas esot salīdzinoši zemākas nekā citās pilsētās.

Uzklausot RTA vadības komandas stāstījumu, kā arī apmeklējot lāzertehnoloģiju centru, mehatronikas un citas laboratoriju, Ašeradenam radies priekšstats, ka RTA ir kvalitatīvas studiju programmas. “Salīdzinot ar citām reģionālajām augstskolām, RTA ir daudz efektīvāka un tai ir konkrēti plāni, kā Latgalē attīstīt industriālo sektoru,” piebilda Ašeradens.