Ar kampaņu Aploksne nav ķieģelis centīsies apkarot ēnu ekonomiku būvniecībā

Komentāri
Ar kampaņu Aploksne nav ķieģelis centīsies apkarot ēnu ekonomiku būvniecībā
FOTO: LETA

Ēnu ekonomikas sērga jau vēsturiski visplašāk ieviesusies tieši būvniecības nozarē, un, lai arī īstermiņā izvairīšanās no nodokļiem kādam varot šķist ieguvums, ilgākā laika posmā pierādās, ka tas kaitē kā uzņēmumiem, tā sabiedrībai kopumā. Tāpēc ar īpašu kampaņu Aploksne nav ķieģelis paši būvnieki centīsies apelēt pie negodprātīgo kolēģu sirdsapziņas.

Jau drīzumā šādu klipu redzēsim televīzijā un dzirdēsim radio. Asprātīgi atgādinot, ka neviena māja, kas būvēta no aploksnēm, nav un nevar būt droša, būvnieki paši centīsies aktualizēt jau sen zināmo, taču nerisināto problēmu – aplokšņu algas būvniecībā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ja visā valstī ēnu ekonomika veido aptuveni piekto daļu, tad būvniecībā tie ir dramatiski 40% salīdzinājumā ar vidēji 20%tiem kaimiņos.

Vienpadsmit lielāko Latvijas būvuzņēmēju pārstāve uzskata – bez iejaukšanās no malas risinājuma nebūs.

Kas traucē būvniekiem jau tagad maksāt godīgas algas? Tie esot negodprātīgie uzņēmēji, kuri šādi grauj konkurētspēju un liek baidīties no Valsts ieņēmumu dienesta arī pārējiem. Taču ar to vien, ka parādās televīzijā klipu, līdzēts nebūs, saprot arī Rīgas Ekonomikas augstskolas pētnieks.

No pašiem būvniekiem iniciatīva jau izrādīta – trešdaļa visas nozares jau gatavi vienoties par savu minimālo algu, kas zemākajai kategorijai nedrīkst būt mazāka par 700 eiro. Tad arī iepirkuma konkursos nedrīkstētu uzvarēt lētākais, bet saimnieciski izdevīgākais.

Lai šāda ģenerālvienošanās stātos spēkā, jāpanāk, ka to paraksta aptuveni 400 būvniecības uzņēmumu Latvijā, kuru kopējais apgrozījums pārsniedz 1,1 no nozares 1,7 miljardiem eiro.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl