Ar četriem miljoniem eiro trijos gados iecerēts nu jau kārtējais mēģinājums iznest Latvijas vārdu pasaulē

5 komentāri

Izstrādāta jauna Latvijas identitāte, kā mūsu valsti vienoti parādīt ārvalstīs. Centrālais motīvs – Latvija kā jaunrades lielvalsts. Lai šo izvērstu dzīvē, trijos gados plānots investēt četrus miljonus eiro.

Kā tik mēs neesam mēģinājuši sevi pasniegt pārējai pasaulei! Zeme, kas dzied, vieta, kas jābauda nesteidzīgi, pēdējos gados arī “Magnētiskā Latvija”. Šonedēļ valdība nolēma atkal pieķerties šim jautājumam.

Ministru kabinetā par ieceri līdz gada beigām izstrādāt vienota valsts tēla mārketinga un ieviešanas plānu ziņoja Ekonomikas ministrija un tās pārraudzībā esošā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Pagaidām dažādām institūcijām starptautiskajā saziņā dažāda pieeja. Gada sākumā tika identificēti pat 24 virzieni Latvijas atspoguļošanai – stratēģijas, kampaņas, zīmoli. Valdība atbalstīja vienota tēla izstrādi, un iecerēts, ka trijos gados tam tērēs četrus miljonus eiro.

“To es agrāk sapratu, kad kļuvu par valdības vadītāju un bija sapulce. Man šķiet, ka man uzskaitīja ne mazāk kā septiņus, faktiski iekšēji pretrunīgi lozungus, kas laika gaitā pieņemti, reizēm pat viena vai divu cilvēku izdomājumi,” saka Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Lai saprastu, kas mēs īsti esam, un vienotos par Latvijas centrālo stāstu, piesaistīta aģentūra “Nord DDB Rīga”. Pusgadu diskutēts piecās radošajās darbnīcās, kas pulcēja vairāk nekā 100 ekspertu – uzņēmējus, akadēmiķus, ierēdņus, žurnālistus, kultūras profesionāļus.

“Šobrīd ir tā, par cik tā vienošanās nav notikusi pēdējo desmit gadu laikā, katrs stāsta to, kas konkrētajā brīdī šķiet interesants – kuram Porziņģis, kuram dziesmu svētki, kuram daba. Visas tās ir pareizas lietas, bet finālā tas ir tāds riktīgs rasols, kas protams, arī ir ļoti latviska parādība, bet neveidojas tāds skaidrs, vienots imidžs par mums,” norāda aģentūras “Nord DDB Rīga” vadītājs Andris Rubīns.

Viņš norāda, ka tepat blakus Latvijai ir piemērs. Igaunija jau ilgstoši sevi prezentē kā digitālu lielvalsti un arī dzīvē ievieš dažādus e-risinājumus. Dānijai klimata tēma, Zviedrijai – skandināvu dizains un demokrātijas ideja.

Tagad izkristalizējies arī Latvijas centrālais motīvs – radošums. Jaunrades lielvalsts, kas tiek galā ar sarežģītām situācijām un ir tilts starp dažādām kultūrām un mentalitātēm.

Lai reklamētu Latviju kā jaunrades lielvalstu, ik gadu paredzētas starptautiska mēroga kampaņas. Labs atspēriens punkts esot Latvijas veiksmes stāsts “Covid-19” pandēmijā. Investīciju un attīstības aģentūra uzsver, ka pretim aktivitātēm būs konkrēti mērķi – piesaistīt 128 miljoni eiro investīcijās.

“Tad droši vien, ja mēs nevarēsim, to sasniegt tad mēs kā Investīciju un attīstības aģentūra būs nesīsim par to atbildību un skaidrosim, kas ir tas iemesls, kāpēc nav izdevies. Tā būs mūsu atbildība,” Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Kaspars Rožkalns.

Nākamais solis jau būs izstrādāt iepirkumu par to, kā šo Latvijas jauno centrālo motīvu faktiski iepakot un iedzīvināt.