Ar automašīnu vismaz stunda, ar kuģīti – 15 minūtes! Diskutē par ūdens transporta iekļaušanu Rīgas satiksmē

2 komentāri

Sabiedriskais transports Rīgā varētu kursēt arī pa ūdeni. Šādu iespēju aktīvi atbalsta pilsētas plānotāji un tie iedzīvotāji, kuri dzīvo Daugavas vai tās pieteku tuvumā.

Piemēram, lai nokļūtu no Mangaļsalas uz Bolderāju, pārbraucot pāri Daugavai ar laivu, ir nepieciešamas 15 minūtes. Lai šo ceļu veiktu ar sabiedrisko transportu caur pilsētas centru – vairāk nekā stundu. Vietējie iedzīvotāji jau gadiem ir teikuši, ka viņiem nepieciešama satiksme pāri upei, tomēr tālāk par runām nekad nav ticis.

Iedzīvotāji sūdzas, ka pilsētas vadībai nav vīzijas par publisko ūdens tilpņu izmantošanu. Daudzi būtu gatavi izmantot laivas vai kuģīšus ikdienas gaitās, ja tie būtu pieejami regulāri un par saprātīgu cenu.

Ramona Innusa-Gredzena
Mangaļsalas iedzīvotāju biedrības pārstāve

Mums, mangaļsaliešiem, ir interesanti un ļoti svarīgi, ka ir piekļuve pa tiešo Pārdaugavai, jo pa sauszemes ceļu vajag 30-40 minūtes ar sabiedrisko transportu līdz centram, nerunājot par Pārdaugavu.

Inta Biezā
Vecmīlgrāvja attīstības biedrības pārstāve

Savulaik Bolderājā baznīcas nebija, bet Vecmīlgrāvī – bija, mums ir Baltā baznīca, un senos laikos no Bolderājas brauca ar laivām šeit uz kapiem un baznīcu. Cik braucēju būtu tagad, to nevar pateikt, droši vien – ne ļoti daudz.

Atpūtas kuģīšu īpašnieki norāda, ka pieprasījums šādam maršrutam neesot. Lai kuģītis kursētu regulāri, ir nepieciešama pietiekami liela pasažieru plūsma vai pašvaldības dotācija.

Šonedēļ pilsētas plānotāji rīkoja plašu diskusiju par ūdens satiksmes iekļaušanu pilsētas transporta sistēmā. Tiek piedāvāti vismaz 4 maršruti, kuros varētu kursēt laivas vai nelieli kuģīši – piemēram, no Centrāltirgus uz Lucavsalu, Nacionālās bibliotēkas uz Vecrīgu, kur jau ir piestātnes. Jo tālāk no tiltiem, jo šāda satiksme būtu aktuālāka.

Andris Ločmanis
pilsētvides plānotājs

Teritorijās, kas ir tālu no esošajiem tiltiem, ūdens transports kā prāmis vai virtuāls tilts šķērso upi, jo abos galos ir saprātīgi savienots ar sabiedrisko transportu, tas var kalpot kā sabiedriskā transporta tīkla sastāvdaļa.

Pilsētvides plānotāji piedāvā ūdens transportu iekļaut Rīgas sabiedriskā transporta sistēmā, aprīkot laivas un kuģīšus ar tādām pat verificēšanas ierīcēm, kā autobusus un trolejbusus, un arī cenu par braukšanu noteikt līdzīgu kā pa sauszemi.

Skeptiski par šādu ideju ir gan “Rīgas satiksmes” un pašvaldības, gan arī brīvostas pārstāvji. Tieši braucēju skaits un izmaksas ir galvenie argumenti, pret ideju izveidot pilsētā laivu un kuģu satiksmi.

Reinis Auziņš
”Rīgas satiksme” pārstāvis

Šis cipars ir niecīgs, un mēs nevaram teikt, ka esošajam pasažieru skaitam būtu nepieciešams sabiedriskā transporta pakalpojums. Mēs runājam par cipariem, kas ir zem 100 cilvēkiem.

Juris Radzevičs
Rīgas pilsētas Izpilddirektors

Dēļ viena cilvēka mēs tagad organizēsim satiksmi!? To nepieļaus arī pārējie iedzīvotāji, ja runājam par publiskās naudas izmantošanu, tas būtu kā greznuma priekšmets, ja 5 cilvēki brauc laivā, tad tā ir greznība.

Tomēr idejas atbalstītāji atgādina, ka ne visi projekti sākumposmā nes peļņu, tāpēc kuģu satiksmi kā sabiedriskā transporta sastāvdaļu, būtu vērts apspriest un pētīt padziļināti.

Gvido Princis
Rīgas pilsētas arhitekts

Vienojāmies, ka pilsētplānotāji šo satiksmes veidu iekļaus pārskatāmā pilsētas plāna nākotnē.

Pilsētas plānotāji cer, ka ūdens transportu iekļaut vienotā sabiedriskā transporta sistēmā izdosies jau šovasar.
2 komentāri