1 komentārs

Skanstes attīstības aģentūra, kurā apvienojušies Skanstes pļavās plašu celtniecību iecerējušie uzņēmumi, pasūtījusi pētījumu, kurā secināts, ka 60 procenti Latvijas iedzīvotāju tomēr atbalsta pretrunīgā ”kapu tramvaja” projektu. Kritiķi gan aizrāda, – visa sāls ir tajā, kā uzdod jautājumu.

Šobrīd Skanstes rajonā dzīvo un strādā aptuveni 8000 cilvēku, bet līdz 2024. gadam šis skaitlis pieaugšot pieckārt. Tā rēķina Skanstes attīstības aģentūra, kurā apvienojusies virkne nekustamo īpašumu jomas darboņu un baņķieru, kuri sola līdz tam Skanstes pļavās ieguldīt 173 miljonus eiro, uzceļot vairākus desmitus objektu. Turklāt tie būšot ne tikai dzīvokļi un biroji, bet arī muzejs, koncertzāle un konferenču centrs. Tas viss būtiski papildinās jau šobrīd uz Skanstē esošo “Arēnu Rīga” un Olimpisko sporta centru plūstošo cilvēku skaitu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ja līdz tam tramvaja līnija netikšot uzcelta, Skanste pārvērsties sastrēgumu pārņemtā muklājā. Tā norāda Skanstes attīstības aģentūras vadītājs Mārtiņš Vanags, atsaucoties uz negatīvu piemēru Varšavā.

Mārtiņš Vanags, Skanstes attīstības aģentūras valdes priekšsēdētājs

Pirms aptuveni desmit gadiem notika plašas diskusijas par to, vai tur ir nepieciešams sabiedriskais transports. Polijas gadījumā metro. Tika nolemts, ka nē, jo tas būs priekšlaicīgi. Un tagad šis Mokotova rajons tiek uzskatīts par vienu no negatīvākajiem piemēriem Eiropā, jo tur ar sabiedrisko nevar nokļūt, ir milzīgi sastrēgumi un tādēļ biznesi un iedzīvotāji no turienes vācas prom.

Rajona attīstītāji arī pasūtījuši socioloģisku aptauju, kas nesusi viņiem labvēlīgu ziņu. 60% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atbalstot tramvaja līnijas izbūvi.

Ilva Pudule, pētījumu aģentūras ”Kantar TNS” valdes locekle

Ciematos un laukos atbalsts ir apmēram 50 procentu. Tad, kad tuvojamies pilsētām, šis atbalsts pieaug jau līdz 60 procentiem. Nonākot Rīgā, atbalsts jau ir ap 70 procentu, savukārt Skanstes rajona iedzīvotāju vidū šis atbalsts jau ir pāri 80 procentu.

Lielo kapu draugi, kuri aktīvi kritizē pašvaldības plānus aptaujas rezultātus kritizē – visa sāls jau meklējama tajā, kā uzdod jautājumu.

Rita Eva Našeniece, Lielo Kapu draugu kustības pārstāve

Ja arī man pajautātu, vai tev patīk tramvajs, vai traktors vai dirižablis pilsētā, tad Rita teiktu, ka viņai, protams, patīk labāk tramvajs. Jautājums šoreiz nav par to, vai mums patīk tramvajs. Jautājums par to, kas pilsētai visvairāk vajadzīgs, un kā, izveidojot jaunas lietas, mēs nesagraujam un nesabojājam vecās lietas.

Našeniece uzsver, ka daudz objektīvāk būtu bijis aptaujā prasīt, uz kuru Rīgas rajonu tramvaja līnija jāceļ vispirms, piemēram, vai uz Purvciemu, Dreiliņiem, Pļavniekiem vai uz Skansti? Tādā gadījumā aptaujas rezultāti varētu būt stipri citādāki.

Foto – Skanstes rajons

Vai jaunajai tramvaja līnijai jābūt Skanstes rajonā? Saistītais raksts

Rezultāti:
38%

31%

31%

Cits rajons būtu piemērotāks

 

TOP komentāri

  • Kaija
    0 0 0

    Kaija

    Reāli nesaprotu... Kur ir problēma veidot šo līniju? Kam tieši tas varētu traucēt?
    Man liekas, ka sen jau vajadzēja... citādak man mājās no ta gala ar diviem transprtiem :D

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl