Aptauja: 32% iedzīvotāju dzimumu nevienlīdzību uzskata par aizvien neatrisinātu problēmu Latvijā

1 komentārs
Aptauja: 32% iedzīvotāju dzimumu nevienlīdzību uzskata par aizvien neatrisinātu problēmu Latvijā
IMAGO IMAGES/SCANPIX

Gandrīz trešdaļa jeb 32% iedzīvotāju dzimumu nevienlīdzību uzskata par aizvien neatrisinātu problēmu Latvijā, liecina pārtikas produktu un mājdzīvnieku barības ražotāja “Mars” un pētījumu kompānijas “Norstat Latvija” martā veiktā aptauja.

Vienlaikus pētījuma dati liecina, ka 41% respondentu norāda, ka dzimumu nevienlīdzības problēma ir atrisināta tikai atsevišķās jomās. Tikmēr 15% respondentu norāda, ka tā ir atrisināta problēma, taču ir jāturpina darbs, lai tā atkārtoti nesamilztu. To aptaujas dalībnieku vidū, kuri uzskata, ka dzimumu nevienlīdzība ir atrisināta problēma, 22% ir vīriešu un 8% – sieviešu.

Tāpat martā veiktajā aptaujā Latvijā secināts, ka, vislielākais īpatsvars respondentu, kuri dzimumu nevienlīdzību saskata kā aktuālu problēmu, ir jaunāko iedzīvotāju vidū vecumā no 18 līdz 29 gadiem (45%). Turklāt respondenti kā vissvarīgākās jomas, kurās uzņēmumiem būtu jāstrādā pie dzimumu vienlīdzības uzlabošanas, atzīmējuši līdzvērtīga atalgojuma nodrošināšanu un stereotipu mazināšanu par tā dēvētajām “vīriešu” un “sieviešu” profesijām, kā arī īpašām dzimumu lomām ikdienas dzīvē.

Vienlaikus 12% respondentu uzsvēra, ka organizācijām vairāk jādomā par papildu atbalstu jaunajām māmiņām. 10% no aptaujātajiem ir vienisprātis, ka uzņēmumos ir nepieciešama vienlīdzīga dzimumu klātbūtne vadības līmeņa amatos.

“Mars” tirgus direktore Baltijas valstīs Ješima Ozēra norādīja, ka biznesam ir nozīmīga loma dzimumu līdztiesības stiprināšanā ne tikai darba vidē, bet arī sabiedrībā kopumā. Viņa piebilda, ka 2021.gadā, lai veidotu iekļaujošāku sabiedrību, kurā sievietes varētu pilnībā izmantot savu potenciālu, “Mars” ir uzsācis pasaules mēroga iniciatīvu “#HereToBeHeard”. “Šī iniciatīva aicina sievietes paust savu viedokli, neatkarīgi no viņu rases, vecuma, seksualitātes, reliģijas un kompetencēm, ar mērķi veidot iekļaujošāku uzņēmējdarbības vidi un radīt pasauli,” sacīja Ozēra.

Viņa minēja, ka patlaban ir noslēgusies iniciatīvas “#HereToBeHeard” pirmā fāze, kurā tika apkopoti sieviešu viedokļi. Tālāk tos analizēs Oksfordas Universitātes Saida Biznesa skola programmas “Oxford Future of Marketing Initiative” ietvaros. Pētījuma rezultāti tiks paziņoti šī gada vasarā, vienlaikus informējot par “Mars” tālākajiem rīcības plāniem, tostarp kompānijas politiku, kas vēl vairāk varētu palīdzēt īstenot un atbalstīt uzņēmuma apņemšanos veicināt sieviešu iespējas.

Aptauju īstenoja “Mars” sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Norstat Latvija” 2021.gada martā. Aptaujā piedalījās vairāk nekā 1000 respondenti visā Latvijā vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

“Mars” ir ģimenes uzņēmums, kas ražo pārtikas produktus, saldumus un mājdzīvnieku barību. Uzņēmums ražo tādus produktus kā “M&M’s”, “Snickers”, “Twix”, “Royal Canin”, “Dove”, “Whiskas” u.c. Tas darbojas vairāk nekā 80 valstīs.

1 komentārs