Komentāri

Jūrmalas dome šodien tomēr apstiprināja neviennozīmīgi vērtētās izsoles rezultātus,  saskaņā  ar kuriem Lietuvas uzņēmums “Būsto valda” par trīs miljoniem eiro varēs iegādāties šīs vietvaras kapitālsabiedrību ”Jūrmalas namsaimnieks”.

Trauksmi ceļ gan domes opozīcija, gan kāda sabiedriskā organizācija, kas uzskata, ka pašvaldība šo namu apsaimniekošanas uzņēmumu ne vien atdevusi par sviestmaizi, bet arī izdarījusi visu, lai šis lietuviešu uzņēmumus vienīgais spētu izturēt izsoles kritērijus.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Pašvaldības kapitālsabiedrības ”Jūrmalas namsaimnieka” privatizācijai bija pietecies tikai viens pretendents – Lietuvas kompānija Būsto valda. Līdz ar to tas septembra beigās tika izsolīts par sākumcenu – nepilniem trijiem miljoniem eiro.  Šodien jūrmalas dome darījumu apstiprināja. Opozīcija gan pret to iebilda, norādot uz jau iepriekš zināmu pretimnākšanu tieši Lietuvas kompānijai.

Aizdomīgi šķietot arī tas, ka Jūrmalas namsaimnieka vērtība noteikta pārāk zema. Neatkarīgi eksperti šo kapitālsabiedrību novērtējuši par vismaz  1,3 miljoniem eiro augstāk.   Turklāt izsolē apzināti esot ierobežots pretendentu loks, izvirzot prasību apsaimniekot vismaz 200 namus un gadā apgrozīt miljonu eiro. Jūrmalas mērs Gatis Truksnis gan visus pārmetumus noraida.

Savukārt Jūrmalas aizsardzības biedrībai, kas regulāri sekojot līdzi domes darbam, kārtējo reizi nākas secināt, ka pašvaldības īpašumi tiekot izsaimniekoti par ļoti zemu cenu. Viņu rīcībā arī esot informācija, ka pirms trim gadiem atsevišķi domes deputāti tikušies ar šo Lietuvas uzņēmumu pārstāvjiem, kas vedinot domāt, ka jau tad slēgta vienošanās par jūrmalas namu apsaimniekotāju pārdošanu tieši viņiem.

Jūrmalas namsaimnieks gādā par 382 daudzdzīvokļu mājām, taču pēc tiesas lēmuma pašvaldībai šis uzņēmums bija jāļauj privatizēt. Nu lietuviešiem divu mēnešu laikā būs jāsamaksā nosolīto naudu, kā arī jāturpina apsaimniekot līdzšinējās daudzdzīvokļu mājas.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl