Komentāri

Uzņēmumu Pasažieru vilciens jau vairākus gadus vajā nedienas ar jaunu elektrovilcienu iegādi, problēmas sākušās arī ar 22 miljonus eiro vērto sešu dīzeļvilcienu modernizācijas projektu. Tā realizācija sākusi pamatīgi kavēties un raisa papildu galvassāpes gan Pasažieru vilciena ikdienas darbā, gan rada bažas, ka var nākties zaudēt daļu no 13 miljonu eiro lielā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma.

Saskaņā ar projektu jau šobrīd pasažieriem vajadzēja braukt četros pilnībā atjaunotos vilcienos, pirmajam modernizētajam vilciena sastāvam bija jābūt gatavam februāra beigās, taču līdz pat šim brīdim atjaunots nav vēl neviens. Un tas, ka nav šo vilcienu, patiesībā jau šobrīd rada problēmas un papildu izdevumus Pasažieru vilciena ikdienas darbā, lai ar atlikušajiem 12 vilcieniem saglabātu nemainīgu kursēšanas grafiku.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Sarežģīto projektu īstenot iepriekšējā Pasažieru vilciena valde uzticēja pilnsabiedrībai, kurā ietilpst Rīgas vagonbūves rūpnīca, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un VRC Zasulauks.

Rīgas vagonbūves vadītājs Gatis Kamarūts visās problēmās vaino Vācijas kompāniju, kas nav laikus piegādājusi nozīmīgas iekārtas, bez kurām vilciena sastāvu nevar izmantot.

Aizķeršanās notikusi, jo saražotajās iekārtās rūpnīca konstatējusi defektus, tās tad sāktas ražot no jauna, lai neapdraudētu pasažieru drošību. Tā kā vienreiz defekti konstatēti, tad ar pārējām detaļām kavēšanos nevajadzētu būt, un tāpēc projekta realizētāji cer, ka visi seši vilcieni tiks piegādāti līdz septembrim.

Tomēr izrādās, Pasažieru vilciens jau pērn oktobrī sācis nojaust, ka projekts kavēsies, jo ieilga arī modernizācijas tehniskā projekta iesniegšana saskaņošanai.

Līdz ar to vismaz pagaidām Pasažieru vilciena vadība cer, ka lai gan ar kavēšanos, tomēr vilcienu modernizēšanu izdosies pabeigt vēl šogad. Taču, ja vismaz viena vilciena modernizācija tiek atlikta uz nākamo gadu, tad patiešām pastāv risks zaudēt Eiropas fondu līdzfinansējuma daļu.

Aptuveni var aplēst, ka tie tad var pārsniegt divus miljonus eiro. Pa šo laiku pasažieru vilciens sācis aprēķināt arī soda naudas par katru nokavēto dienu, un arī sodanaudas apjoms jau sakrājies ievērojams – vairāk nekā 100 tūkstoši eiro.

Ar Satiksmes ministru un valsts sekretāru šodien LNT Ziņām neizdevās sazināties, jo abi esot atvaļinājumā. Ministrijas pārstāvis Aivis Freidenfelds vien atzina, ka ministrija ir informēta par kavēšanos, seko līdzi notikumiem un cer, ka projekts tiks realizēts laikus.

Tas var draudēt ar daļas Eiropas finansējuma zaudēšanu, taču remontam nodoto vilcienu sastāvu trūkuma dēļ  jau tagad ir grūtības nodrošināt satiksmi.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl