“airBaltic” striktie rokas bagāžas noteikumi pamatīgi nokaitinājuši ceļotājus

13 komentāri

Ceļotāji sūdzas par “airBaltic” rokas bagāžas noteikumiem. Pēdējā laikā daudziem nācies maksāt sodu par pārsniegto svaru, jo somas tiek svērtas arī pirms iekāpšanas lidmašīnā un rokas bagāžas svarā tiek iekļauti arī lidostas veikalos veiktie pirkumi.

“airBaltic” atzīst, – pēdējā laikā sācis daudz rūpīgāk pārbaudīt rokas bagāžas svaru. Un tas nozīmē, ka daudziem “airBaltic” pasažieriem pēc iepirkšanās lidostas Rīga “duty-free” jeb tā sauktajos beznodokļu zonas veikalos nākas maksāt sodu – 60 eiro. Iemesls – “airBaltic” noteikumi paredz, ka rokas bagāžas kopējais svars nedrīkst pārsniegt astoņus kilogramus, un šajā svarā ir jāiekļauj arī lidostas veikalos nopirkto preču svars.

Pasažieri sociālajos tīklos pauž šoku, ka pirms iekāpšanas lidmašīnā tiek svērti viņu iepirkumu maisiņi, un pat par 200 gramu virsnormu piemēro lielo naudas sodu.

Aviokompānijas “airBaltic” rokas bagāžas noteikumus par 60 eiro sodas naudas piemērošanu kritizē beznodokļu veikalu globālais operators “ATU Duty Free”, kam lidostā Rīga ir desmit tirdzniecības vietas. Esot jūtams, ka pasažieri tagad mazāk iepērkoties pirms “airBaltic” lidojumiem.

“”airBaltic” rokas bagāžas noteikumi ir klaji negatīvi ietekmējuši beznodokļu veikalu tirdzniecības rādītājus. Mums ir bijuši daudz “airBaltic” klientu, kuri pirms iekāpšanas lidojumam vēlas atdot atpakaļ savus pirkumus. Diemžēl negatīvās sekas šādiem noteikumiem ir ne tikai ekonomiskas, bet tie samazina klientu apmierinātību, kas ir svarīgs rādītājs mums un arī Latvijai. Visās citās pasaules lidostās, kurās mēs operējam, beznodokļu pirkumi ir ārpus rokas bagāžas svara ierobežojumiem,” norāda ”ATU Duty Free” galvenais birojs Stambulā.

Ja agrāk pievērsa uzmanību rokas bagāžas izmēram, tagad pievērš uzmanību svaram un biežāk to sver. “airBaltic” pārstāvis Didzis Rudmanis uzsver, – tuvākajā laikā neko nemainīs: “Pašlaik nav plānots bagāžas noteikumus pārskatīt.”

Iemesls – lidmašīnas salonā vieta rokas bagāžai ir ierobežota, tāpēc esot nepieciešams disciplinēt pasažierus. “airBaltic” arī neplāno samazināt soda naudu – 60 eiro – par virsnormas svaru, ja pat to radījis lidostas veikalos nopirktās preces.

“Tas rada papildu noslodzi darbiniekiem un reizēm var arī īslaicīgi aizkavēt lidojumu, līdz ar to soda samaksa ir noteikta tāda, lai tiešām mudinātu pasažierus to ievērot,” saka “airBaltic” pārstāvis.

Savukārt lidostā “Rīga” akcentē, – cilvēkiem pastāv iespēja izvairīties no “airBaltic” soda naudas maksāšanas, ja lidostas veikalos nopirkto preci atstāj turpat lidostā un pēc atgriešanās to izņem ārā no mantu glabātuves.

“Šis pakalpojums ir bez maksas. Veikalā nopērkat, un uzreiz veikalā arī atstājat. Veikals parūpēsies par to, lai jūsu pirkums nonāktu bagāžas glabātuvē. Ņemot vērā esošo situāciju, veikali būs arī pretimnākoši, ja pie iekāpšanas vārtiem izrādīsies pārsvars, tad varat droši ar pirkuma čeku atgriezties veikalā un lūgt, lai jums sniedz šo “shop-and-collect” pakalpojumu,” saka lidostas ”Rīga” pārstāve Laura Karnīte.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ir saņemtas pārdesmit sūdzības par “airBaltic” rokas bagāžas noteikumiem, taču pārkāpumi tur nav konstatēti. Pasažieriem pirms lidošanas ir jāsaprot un jāpielāgojas noteikumiem.