Komentāri

Latvijas autoceļiem aptuveni 4000 kilometru garumā varētu tikt samazināta uzturēšanas klase. Vērienīgā pētījumā identificēti tie posmi, kur autotransporta plūsma ir minimāla vai dublējas ar citiem ceļiem.

Pārvaldības formas maiņa nozīmē arī mainīt to, kas par ceļu uzturēšanu maksā. Valsts un pašvaldību intereses nereti nonāk pretrunā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Piemēram, ja valsts ceļš ir mazāk noslogots un tiek tīrīts, bet ceļu ar lielāku intensitāti pašvaldība uzturēt nespēj. Paredzams, ka naudas taupības apstākļos pašvaldības vēlēsies atbrīvoties no ceļiem, kas atzarojas uz lauku viensētām. Par tiem māju īpašniekiem būs jārūpējas pašiem, piemēram, ziemā attīrot sniegu.

Aivars Okmanis
Rundāles novada domes priekšsēdētājs

Mums tiešām ir ļoti daudz ceļu, kas varētu būt privāti, kas ved uz 2-4 īpašumiem, bet te vajag sakārtot normatīvos aktus un nodot tos īpašniekiem. Tad, ja ir gatavi vienoties, bet būs gadījumi, kad nevarēs, jo labāk jau ir palikt pie pašvaldības apkalpošanas.

Tuvākajā laikā ar pašvaldībām par šo tematu tiks uzsāktas diskusijas, ņemot vērā arī tādus aspektus kā sabiedriskā transporta un skolas autobusu kustība.

Lasi vēl