Komentāri
46% Latvijas jauniešu, meklējot darbu, izmanto sociālos tīklus, secināts aptaujā
FOTO: LETA

Vairāk nekā puse jauniešu vecumā no 18 līdz 29 gadiem Latvijā šobrīd meklē darbu un šim nolūkam aktīvi izmanto Facebook un citus sociālos tīklus. Izteikts līderis ir Facebook, ko darba meklējumos izmanto 88% Latvijas jauniešu. Turklāt arvien lielāka daļa jauniešu apzinās, ka potenciālie darba devēji arī analizē viņu profilus sociālajos tīklos. 

Šādu tendenci atklāj aptauja Twiployment 4 Youth, kas tika veikta Eiropas darba devēju iniciatīvas “Alliance for YOUth” uzdevumā, lai izvērtētu, kādas iespējas jaunieši Baltijas valstīs izmanto darba meklējumos.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Aptauja, ko veica pētījumu kompānija Nielsen, atklāja, ka 74% jauniešu Latvijā strādā, taču puse jauniešu meklē jaunu darbu. Turklāt jaunu darbavietu meklē ne vien bezdarbnieki, bet arī šobrīd strādājošie jaunieši.

Jaunieši Latvijā darbu meklē galvenokārt internetā, dodot priekšroku specializētiem vakanču portāliem, kurus izmanto deviņi no katriem desmit jauniešiem. Tomēr 46% jauniešu, kas meklē darbu, izmanto arī sociālos tīklus, 40% aptaujāto apmeklē uzņēmumu mājaslapas, bet 20% paļaujas uz interneta meklētājiem. Daudz ir arī tādu, kas darbu meklē pēc draugu vai paziņu rekomendācijām – 46 %.

Sociālos tīklus izmanto potenciālo darba devēju izpētei

“Jaunā paaudze maksimāli daudz izmanto interneta potenciālu darba meklējumiem – viņi ne vien meklē darba sludinājumus vakanču portālos, bet arī paļaujas uz citiem informācijas avotiem internetā. Pētījums atklāj, ka sociālie tīkli, jo īpaši Facebook, ir efektīvs veids, kā uzzināt vairāk par uzņēmumu kā potenciālo darba devēju. Uzņēmumu konti sociālajos tīklos ietver daudz noderīgas informācijas par uzņēmumiem – to darbību, iekšējo kultūru, tradīcijām, un visbeidzot, kas nav mazsvarīgi, – citu cilvēku rekomendācijas un kritiku par uzņēmumu,” saka Ilona Lepa (Ilona Lepp), Nielsen ģenerāldirektore Baltijā.

71% aptaujāto jauniešu piekrīt viedoklim, ka daudz noderīgas informācijas par potenciālām darbavietām atrodams uzņēmumu mājaslapās, savukārt 67% respondentu piekrita tam, ka sociālie tīkli ir izmantojami darba meklējumos, jo par uzņēmumu var labāk uzzināt no cilvēku komentāriem un rekomendācijām. 54% aptaujas dalībnieku uzskata, ka sociālie tīkli ir mūsdienīga un inovatīva darba meklēšanas iespēja, kas vislabāk atbilst mūsdienu jauniešu vērtībām.

Facebook labi noder darba meklējumos

Kurus no sociālajiem tīkliem visbiežāk izmanto Latvijas jaunieši, kas meklē darbu? Šajā kategorijā izteikts līderis ir Facebook, ko darba meklējumos izmanto 88% Latvijas jauniešu. Otrajā vietā ir LinkedIn ar 18%, bet trešajā –   Twitter ar 11%.

Starp citu, arvien lielāka daļa jauniešu apzinās, ka potenciālie darba devēji arī analizē viņu profilus sociālajos tīklos  – galu galā, nepiedienīgs ziņojums vai ievietots attēls var būt par iemeslu tam, kādēļ darba devējs nolemj atteikties no potenciāla darbinieka kandidatūras. Aptauja liecina, ka 56% darba meklētāju izvairās vai izdzēš neatbilstošu saturu, 48% jauniešu izmanto sociālo tīklu uzstādījumus, kas padara individuāla rakstura informāciju neredzamu svešiniekiem. 40% jauniešu atzina, ka viņi ir mēģinājuši piesaistīt darba devēju, ievietojot papildu pozitīvo informāciju par savām spējām, sasniegumiem, kā arī publicēja reprezentablu profila attēlu.

Lasi vēl