2020. gads – ātrākais laiks, kad Latvijā beidzot varētu sākt kursēt jaunie vilcieni

2 komentāri
2020. gads – ātrākais laiks, kad Latvijā beidzot varētu sākt kursēt jaunie vilcieni
EMĪLS DESJATŅIKOVS, F64

Ministri pirmdien pieņēma vēl vienu svarīgu lēmumu un šoreiz par nesalīdzināmi lielākām summām. Tika akceptēts pēc skaita trešais mēģinājums Latvijā nopirkt jaunus pasažieru vilcienus. Ja beidzot to izdosies paveikt bez starpgadījumiem, jaunie vilcieni varētu sākt kursēt jau 2020. gadā. Par spīti jauno partiju protestiem, tika arī apstiprināti grandiozi dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāni.

Saskaņā ar valdības lēmumu “Pasažieru vilciens”  līdz 2024. gadam jaunu elektrovilcienu, to rezerves daļu, uzturēšanas iekārtu, kā arī jauna depo izbūvē varēs ieguldīt nedaudz vairāk kā ceturtdaļu miljarda eiro. Aizdevumu uzņēmumam sniegs Valsts kase, kas nozīmē, ka uz pirmajiem vilcieniem ilgi vairs nebūs jāgaida.

“Ātrākais, tas izskatās 2020. gads, kad mēs tiekam pie jauniem vilcieniem,” saka “Pasažieru vilciena” vadītājs Rodžers Jānis Grigulis.

Līdz novembra beigām “Pasažieru vilcienam” jāpieņem lēmums, ar kuru no četriem vilcienu ražotājiem – “Talgo”, “Stadler”, “Caf” un “Škoda” – slēgt līgumu par vilcienu piegādi. Izvēlēts tikšot ekonomiski pamatotākais piedāvājums. Šobrīd zināms, ka katrs vilciens būs ar 450 sēdvietām, un tie būs ievērojami ērtāki.

“Komforta klase ir daudz augstākā nekā esošajos, lai mēs varētu nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu. Tās ir gan labierīcības gan jābūt nodrošinātai iekāpšanai cilvēkiem ar invaliditāti.”

Jāatgādina, iepriekš divreiz pasažieru vilcienu iegāde izgāzās, un par vienu no tām sākta krimināllieta pret atbildīgajām amatpersonām. Aizejošais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) gan uzsver, ka šoreiz problēmu nebūšot, taču vairāk atlikt lēmumu nevarot: “Ja mēs šodien nepieņemam lēmumu, tad mēs tādu lēmumu nepieņemam nekad un braucam ar veciem vilcieniem, kamēr viņi tiek nolikti žogmalā, un tas tikai maksā mums klāt arvien lielākus izdevumus.”

Politiskie oponenti Augulim gan pārmet cita svarīga lēmuma pieņemšanu pēdējā sēdē. Runa ir par dzelzceļa infrastruktūrās plānu līdz 2022. gadam. Tas sasienot rokas nākamajai valdībai realizēt sapratīgu infrastruktūras politiku.

“Pašlaik šis te plāns atspoguļo esošo “Latvijas dzelzceļa” darbību, neefektīvo darbību un visu lielo infrastruktūras objektu īstenošanu, ko viņi ir uzsākuši. Bez kritiskas analīzes, vai tas ir vajadzīgs esošajā situācijā,” pauž JKP politiķis Tālis Linkaitis.

Viens no šādiem projektiem ir dzelzceļa elektrifikācijas, ko jaunie spēki solījuši apturēt. Augulis gan uzskata, ka plāna pieņemšana ir vitāli svarīga, lai “Latvijas dzelzceļš” varētu plānot savu darbību nākamajos piecos gados.
2 komentāri