”Swedbank” projektā ”Pieredze ir bagātība” visus laurus plūc SIA ”Beloved Boards” pieredzes stāsts

1 komentārs

Latvijas lielākās bankas ”Swedbank” veidotajā projektā ”Pieredze ir bagātība”, kura mērķis ir apkopot uzņēmēju pieredzes stāstus, lai veicinātu uzņēmējdarbības attīstību Latvijā, gan žūrijas vērtējumā, gan sabiedrības balsojumā uzvarēja SIA ”Beloved Boards”, kas nodarbojas ar attīstošo bērnu rotaļlietu ražošanu.

SIA ”Beloved Boards” saņem galveno balvu 5 000 eiro apmērā, ko garantē uzvara žūrijas vērtējumā, kā arī vēl tūkstoti eiro, ko uzņēmumam nodrošina uzvara interneta balsojumā, kas notika vietnē Pieredze.lv.

Kā norāda ”Swedbank” Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante, žūrijai izvēlēties uzvarētāju bija ļoti grūti:

”Bija ļoti daudz iedvesmojošu stāstu, un šoreiz vairāk uzvarēja tā praktiskā puse, kuram ļoti noderētu tas vēl viens pakāpiens, lai no emocionālas mīļlietas kļūtu par eksportspējīgu uzņēmumu.”

Arī interneta balsojumā, kurā savu balsi par jebkuru no astoņiem finālistu iedvesmas stāstiem varēja atdot sabiedrība, ar 5 871 balsi uzvarēja SIA ”Beloved Boards”, otrajā vietā ar 4 258 balsīm atstājot būvniecības nozari pārstāvošo SIA ”Joe”.

Ar visu astoņu finālistu pieredzes stāstiem joprojām vari iepazīties šeit:

  1. SIA “BELOVED BOARDS”
  2. SIA “ZELDARI”
  3. SIA “CROSSCHEM”
  4. SIA “MBIT”
  5. SIA “JETBYGG”
  6. SIA “MARKI GROUP”
  7. SIA “JOE”
  8. SIA “BURTI”

”Tie iedvesmas stāsti bija visi ļoti pozitīvi. Protams, mēs saprotam, ka ikdienā, uzsākot savu biznesu, viņi ir gājuši cauri ļoti grūtiem brīžiem, bet tieši stāstot par savām lietām, uzdrīkstoties iznākt publiski un stāstīt par izaicinājumiem un kā šie izaicinājumi tika pārvarēti, – šī drosme, tā ir ļoti apsveicama. Tā varam varbūt palīdzēt tai pusei [uzņēmēju – red.], kura jau pirmajā gadā ar tiem saviem izaicinājumiem galā netiek,”

projekta norisi ieskicē ”Swedbank” Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Dati un aptaujas Latvijā rāda to, ka pirmajā gadā puse no uzņēmumiem pārtrauc savu darbību, un iemesli tam pārsvarā ir pieredzes un zināšanu trūkums.

Tālāk ir jāskatās eksporta tirgu virzienā

Skatoties uz Latvijas uzņēmējdarbības vidi, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras vadītājs Jānis Endziņš uzsver eksporta tirgus apgūšanas nozīmi:

”Visi uzņēmumi ir pieraduši izdzīvot dažādos apstākļos, un tā pieredze, kā mēs arī no šiem stāstiem dzirdējām, pirmā krīzīte – pārvaram – nokrītam, pieceļamies. Nākamā krīzīte – atkal pieceļamies, ejam uz priekšu. Es domāju tā uzņēmība Latvijas uzņēmējos pilnīgi noteikti ir ļoti liela, ļoti spēcīga. Tas, kas mums visiem kopā ir jāiemācās, daudz labāk, veiksmīgāk pārdot eksporta tirgos.”

Par projektu

”Swedbank” projekts ”Pieredze ir bagātība” sniedza iespēju uzņēmējiem ne vien dalīties savā pieredzē, tādējādi iedvesmojot citus, bet arī cīnīties par galveno balvu 5000 eiro apmērā, kā arī individuālas ekspertu konsultācijas sava biznesa turpmākai attīstībai. Galvenās balvas ieguvēju noteica žūrija, bet 1000 eiro lielās simpātiju balvas ieguvēju – sabiedrības balsojums.