Startup Art – jauna interneta vietne, kur iespējams iegādāties jauno Latvijas talantu gleznas

0 Komentāru
Startup Art – jauna interneta vietne, kur iespējams iegādāties jauno Latvijas talantu gleznas
Foto: Startupart.lv ekrānuzņēmums

Radīta jauna interneta vietne, kurā par demokrātiskām cenām var iegādāties šobrīd mākslas studentu, bet, iespējams, kādreiz nākotnē slavenu mākslinieku agrīnos darbus.  

Startup Art izveidotāja Agnese savu uzņēmumu raksturo kā hobiju. Ģimenes vēlme izkrāsot gaišās mājas sienas ar pašmāju jauno mākslinieku gleznām pārauga idejā radīt platformu, kur jaunie talanti varētu pārdot savus pirmos darbus. Viņa sāka ar trim Jāņa Rozentāla mākslas vidusskolas audzēkņu darbiem.

Agnese Strazda, Start-up art autore

Šobrīd portālā ir 22 mākslinieku darbi jeb viņu portfolio pieejami, un jāsaka tā, ka tā vēlme pievienot darbus ir ļoti ļoti liela. Mēs katru nedēļu saņemam 2-3 jaunus māksliniekus, kuri izsaka vēlmi pievienoties.

Pusotra gada laikā portāla kolekcija izaugusi jau līdz 500 gleznām. Agnese norāda, ka savus darbus te var izstādīt praktiski ikviens interesents, tādēļ te var atrast visdažādākos stilus, nokrāsas un rokrakstus, kas atbilst arī krietni atšķirīgām gaumēm.

”Es gribu priekšroku dot tiem, kas studē, kas ikdienā apgūst mākslas prasmes un gleznošanu, bet es varu teikt tā, ka lielākā daļa mākslinieku ir tādi, kas dara ikdienā kaut ko citu, un gleznošana ir viņu hobijs, brīvā laika pavadīšanas veids,” skaidro Agnese Strazda.

Teju piektās daļas galerijas darbu autore ir Kristīne. Viņas gleznas ir arī vienas no pieprasītākajām un dažkārt jau pārdotiem darbiem klienti pat lūdz izveidot kopijas. Pati Kristīne nav gaidījusi tik lielus panākumus. ”Man joprojām tas ir tā kā hobijs, man patīk vienkārši to darīt, man patīk, ka citiem patīk! Galvenais, ka man pēc tam sanāk nopirkt krāsas, jo viņas nav nemaz tik lētas tās krāsas, arī audeklus es kādreiz pirku gatavus, tagad es taisu pati.”

Savukārt Rozentāla mākslas vidusskolas studenti lapā ievieto pārsvarā skolā veidotus darbus. Laura bija starp pirmo e-galerijā izlikto darbu autoriem. Pirmo gleznu viņa pārdeva par 200 eiro un tolaik tas bija liels notikums. Taču svarīgāks esot morālais gandarījums. ”Ir patīkami, ka pircēji pēc tam ieliek Facebook atsauces, un tu redzi savu darbu pie kāda cilvēka sienas, un tā tavs vārds aiziet cilvēkos. Salīdzinot ar akadēmijas Jarmarkām man šķiet, ka tomēr mūsu cenas ir krietni pieticīgākas,” norāda Laura Buholte.

Cenas saviem darbiem StartupArt lapā mākslinieki nosaka paši. Tās svārstās no 30 līdz pat vairākiem simtiem eiro.

Rozentāla vidusskolas 2.kursa students Krišjānis ne visus darbus steidz pārdot. ”Dārgākās es lieku tādas, kuras man pašam patīk, un tad es ar tādām dalītām jūtām – es viņas ielieku un uzlieku tādu lielāku cenu un, ja kāds pirks, tad, protams, lai pērk, bet es tā kā negribu, lai viņas nopirktu.”

Tikmēr lapas veidotāja Agnese par jaunu atspēriena punktu Start-up attīstībā uzskatīs brīdi, kad portāla saturu veidos jau 50 mākslinieku. Patlaban viņa ir mikronodokļa maksātāja, taču saprot, ka iespējams nākamgad nāksies izvērtēt, vai tagadējā uzņēmuma juridiskā forma ir piemērotākā sociālā uzņēmuma idejas īstenošanai.

”Mēs to lielāko resursu ieliekam idejas uzturēšanā un tajā, lai tie 22 mākslinieki varētu savus darbus parādīt, bet tad, kad ir jāķeras klāt visam pārējam, lai nodrošinātu, ka tu esi absolūti korekts pret visu grāmatvedību. Visu līdz galam ”papīriski” sakārtot, tas ir liels liels izaicinājums,” atklāj Agnese Strazda

Video

0 Komentāru