“SEB bankas” klienti internetbankā turpmāk varēs pārvaldīt arī savus “Swedbank” kontus

1 komentārs
“SEB bankas” klienti internetbankā turpmāk varēs pārvaldīt arī savus “Swedbank” kontus
EDMUNDS BRENCIS, F64

“SEB bankas” klienti savā internetbankā turpmāk var piesaistīt arī citu banku kontus, kas ļaus vienuviet ērti plānot savas finanses. Kā pirmie jauno iespēju var izmantot tie “SEB bankas” klienti, kuriem ir atvērti konti “Swedbank”.

Kā informē “SEB bankas” privātpersonu segmenta komunikācijas vadītāja Elīna Neimane, sākotnēji jaunais pakalpojums ir pieejams privātpersonām, taču jau tuvākajā laikā – arī uzņēmumiem. Turpinās darbs pie tā, lai “SEB bankas” internetbankā varētu apskatīt arī citu banku kontus, tostarp arī savus kontus “SEB bankā” Igaunijā un Lietuvā.

Piesaistot citas bankas kontu, šobrīd var apskatīt tā atlikumu, kā arī veikto darījumu vēsturi, bet drīzumā plānots attīstīt arī citas funkcijas, piemēram, maksājumu veikšanu. Līdz ar to klientiem pārskatāmā nākotnē būs iespēja vienā internetbankā pārvaldīt savu budžetu, plānot izdevumus un veikt nepieciešamos darījumus no visiem saviem kontiem, kas atvērti arī citās bankās, norāda Neimane.

“Lai šādu iespēju izmantotu, klients internetbankas pirmajā lapā tiek aicināts pievienot papildu kontus, dodot īpašu piekrišanu citā bankā esošu kontu parādīšanai “SEB bankas” internetbankā. Šāda piekrišana ir spēkā 90 dienas. Pēc 90 dienām datu aizsardzības nolūkos tā atkal ir jāatjauno, turklāt jebkurā brīdī klients var to atsaukt. Tāpat būtiski uzsvērt, ka informācija par piesaistītajiem citu banku kontiem ir redzama tikai klientam, un ne banka, ne trešās puses to nekādā veidā nevar izmantot. Ceram, ka jau drīzumā arī citas bankas un finanšu tehnoloģiju uzņēmumi būs atvērti sadarbībai, lai mēs kopīgi Baltijas valstu iedzīvotājiem ikdienā nodrošinātu iespēju maksimāli ērti pārvaldīt un rīkoties ar savām finansēm,” skaidro “SEB Baltics Open Banking” projekta vadītājs Jānis Dirveiks.

Savukārt “SEB bankas” valdes loceklis Arnis Škapars atzīmē, ka atvērtās bankas jeb “Open Banking” pieeja ir solis tuvāk izmaiņām finanšu pasaulē, ļaujot iedzīvotājiem ātrāk, ērtāk un vienkāršāk veikt elektroniskus norēķinus par precēm un pakalpojumiem, vienlaikus arī veicinot inovāciju attīstību, uzlabojot maksājumu drošību un standartizējot maksājumu sistēmas visā Eiropā.

Jau ziņots, ka prasību nodrošināt trešajām pusēm – licencētiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem – piekļuvi bankas klientu datiem, izveidojot šim nolūkam drošu saziņas kanālu (Application Programming Interface), nosaka otrā Maksājumu pakalpojumu direktīva (PSD2), kas stājas spēkā 14. septembrī.

Tāpat vēstīs, ka no augusta beigām arī “Swedbank” internetbankā klientiem ir iespējams pievienot “SEB bankas” kontus, iegūstot aktuālo informāciju par kontu stāvokli abās bankās.

Pēc aktīvu apmēra “SEB banka” trešā lielākā banka Latvijā.