Sākti “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi pie dzelzceļa sliedēm

1 komentārs
Sākti “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi pie dzelzceļa sliedēm
LETA

Pagājušajā nedēļā sākti dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi pie dzelzceļa sliedēm, kas saistīti ar 15200 milimetru dzelzceļa sliežu ceļu demontāžu, aģentūru LETA informēja projekta ieviesēju Latvijā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” pārstāve Rita Voronkova.

Viņa norādīja, ka tas notiek, projekta dienvidu pusē pārbūvējot signalizācijas sistēmas, kabeļus un pārmijas uz peroniem un pie sliežu ceļiem. Būvlaukumā ik dienu tiek nodarbināti vidēji 70 līdz 80 dažādu būvniecības darbu speciālisti.

Lasi vēl: Sākas ģeotehniskās izpētes darbi ”Rail Baltica” trases posmā no Latvijas-Igaunijas robežas līdz Vangažiem

Voronkova atklāja, ka līdz februāra sākumam tika veikta jaunā ūdensvada izbūve un siltumtrases pārbūves darbi uz Timoteja ielas. Patlaban tiek pārbūvētas dzelzceļa inženiersistēmas un pilsētas inženiertīkli.

Darbi norisinās dažādās vietās un visā dzelzceļa teritorijā arī turpmākās nedēļas. Lai īstenotu šos darbus, kā arī nodrošinātu dzelzceļa darbības nepārtrauktību, projekta būvnieks – apvienība “BeReRIX” – strādā ciešā sadarbībā ar AS “Latvijas dzelzceļš”. Katru nedēļu tiek plānoti “satiksmes logi” uz noteiktiem sliežu ceļiem, kuru laikā “Bererix” var veikt nepieciešamos būvdarbus, netraucējot dzelzceļa darbību.

Darbs pandēmijas laikā tiek strikti organizēts 12 cilvēku komandās jeb “burbuļos”, lai spētu ātri reaģēt un nepieciešamības gadījumā nepieļautu vīrusa izplatību ārpus viena “burbuļa”, tā nodrošinot drošu un nepārtrauktu būvobjekta darbību, skaidroja Voronkova.

Apvienību “BeReRIX” veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums “BESIX Group”, nacionālais būvnieks “RERE Būve” un Itālijas uzņēmums “Rizzani de Eccher”, projektēšanas un būvdarbu uzraudzību veic būvinženieri no “Egis-Deutche Bahn”, bet būvprojekta ekspertīzi nodrošina vietējie eksperti no “Firma L4”.

“Rail Baltica” Centrālā mezgla būvniecības laikā paredzēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecība, Eiropas platuma sliežu ceļu izbūve, uzbērumu norakšana un estakādes, kā arī pieguļošās infrastruktūras izveide.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Ieskaties arī šeit: Galerija: oficiāli atklāts dzelzceļa projekta “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvlaukums

1 komentārs