Komentāri
Rīgas dzirnavnieks sāk uz Ķīnu eksportēt Herkulesa biezputru
Foto: LETA

Latvijas graudu pārstrādātāja AS Rīgas dzirnavnieks sākusi eksportu uz Ķīnu, veicot pirmās produkcijas piegādes uz Honkongu, informēja uzņēmumā.

Šis ir līdz šim tālākais uzņēmuma eksporta tirgus austrumu virzienā. Uz Ķīnu tiks eksportētas Herkulesa auzu biezputras ar speciāli šim tirgum izvēlētu un pielāgotu garšu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Rīgas dzirnavnieka valdes loceklis Žilvins Pakeltis skaidroja, ka Honkonga ir pirmais uzņēmuma solis Ķīnas virzienā.

“Tas ir izaicinājumiem bagāts tirgus, ar neizsmeļamām iespējām un potenciālu ikvienam Latvijas ražotājam. Jau otro gadu īstenojam daudz agresīvāku eksporta tirgu apgūšanu. Ņemot vērā pietiekami nozīmīgo eksporta daļu uz Krieviju, jauni tirgi ļauj mums diferencēt riskus. Neskaidrība ar Krievijas tirgu liek mums meklēt alternatīvus eksporta tirgus,” atzina Pakeltis.

2014. gadā uzņēmums veiksmīgi sāka eksportu uz vairākām valstīm – “Herkulesa” bioloģisko produktu eksportu uz Itāliju un miltu eksportu uz Tuvo Austrumu reģionu valsti – Apvienotajiem Arābu Emirātiem (AAE).

Sadarbība ar AAE ir sākuma stadijā un uz šo tirgu ir nosūtīti pirmie produkcijas konteineri. Uzņēmums uz Tuvajiem Austrumiem raugās pozitīvi un to vērtē kā perspektīvu, ņemot vērā tā augsto pieprasījumu pēc graudiem un graudaugu produktiem. Patlaban ik mēnesi pieaug eksporta apjomi uz AAE, turklāt interese ir arī no citām Tuvo Austrumu reģiona valstīm.

No kopējā Rīgas dzirnavnieka apgrozījuma vietējais jeb Baltijas tirgus veido aptuveni 70%, bet eksports – 30%. Galvenie eksporta tirgi ir Eiropas Savienība, Krievija un citi pasaules reģioni.

Rīgas dzirnavnieks ražo un pārdod graudu pārstrādes produktus – visu veidu kviešu un rudzu miltus, miltu maisījumus, pārslas, placinātus graudus un putraimus industriālajiem patērētājiem, kā arī fasēto produkciju individuālam patēriņam ar zīmoliem Herkuless, Hercogs un Īsta saimniece.

Rīgas dzirnavnieks kopš 2013. gada marta pieder Lietuvas graudu pārstrādes uzņēmumam Malsena Plius, kas uzņēmumu pārpirka no Zviedrijas kompānijas Lantmännen.

Rīgas dzirnavnieka apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2013. gada 1. janvāra līdz 30. jūnijam, bija 12,217 miljoni eiro, bet peļņa – 209 816 eiro, liecina Firmas.lv informācija. Savukārt 2014. gada pilnā finanšu gada peļņas prognoze ir apmēram 285 tūkst. eiro.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl