“Printify”: ASV “Printful” izvēlētās konkurences cīņas metodes vērtējamas kā “melnais PR”

Pievienot komentāru
“Printify”: ASV “Printful” izvēlētās konkurences cīņas metodes vērtējamas kā “melnais PR”
IEVA MAKARE, LETA

Drukāšanas pēc pieprasījuma platformas “Printify” vadība drukas produktu ražotāja “Printful Latvia” izvēlēto konkurences cīņas metodi – iesūdzēt “Printify” Ziemeļkalifornijas apgabala Sanfrancisko tiesā par negodīgu komercpraksi – vērtē kā “melno PR”, aģentūrai LETA teica “Printify” dibinātājs Jānis Berdigans.

Viņš norādīja, ka par “Printful Latvia” īpašnieka “Printful Inc” prasības pieteikumu ASV tiesā uzzinājis tikai no publikācijām Latvijas medijos un patlaban, kamēr ASV advokāti vēl iepazīstas ar iesniegtajiem materiāliem, plašākus komentārus par lietas būtību nesniegs. Viņš uzsvēra, ka “jebkurš komersants var iesūdzēt tiesā jebkuru”.

Berdigans piebilda, ka tiesas uzdevums ir izvērtēt, vai pieteikums ir pamatots un vai to virzīt tālāk.

Viņš uzskata, ka, nepārprotami, tas ir “melnais PR” un konkurentu centieni graut “Printify” reputāciju Latvijas auditorijā.

“Acīmredzot “Draugiem Group”, kuru grupā ietilpts “Printful”, ir neapmierināti ar konkurenci un zemākām cenām, ko mēs nodrošinām, tāpēc cenšas likt šķēršļus mūsu darbā, izmantojot tiesvedību. Man ir žēl, ka latvieši šādā veidā izvēlās cīnīties ar konkurenci,” pauda “Printify” dibinātājs.

Viņš piebilda, ka “Printify” vērtējumā, konkurence ir vēlama lieta, līdz ar to jebkurš PR ir labs un “par to jāsaka paldies”.

“Tomēr mēs izvēlamies fokusēt savu laiku un resursus uz klientu piesaisti un piegādāt mūsu klientiem preces un pakalpojumus, kas ir labāki nekā mūsu konkurentiem, nevis iesaistīties šādās aktivitātēs, kas grauj Latvijas tēlu,” sacīja Berdinans.

Iepriekš ziņots, ka “Printful Inc” vērsies Ziemeļkalifornijas apgabala Sanfrancisko tiesā pret “Printify” īpašnieku “Printify Inc” par intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumu un negodīgu komercpraksi.

“Printful” pārstāvji norādīja, ka prasība pret “Printify” īpašnieku iesniegta par vairāku ASV tiesību aktu pārkāpumiem, tostarp intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumu, negodīgu komercpraksi un iedzīvošanos uz citu darba rēķina.

Pēc uzņēmuma pārstāvju paustā, “Printify” īpašnieks ir šķietami nelegāli nokopējis un pārveidojis “Printful” radīto “Woocommerce” integrācijas programmatūras kodu, kas paredzēts pasta izmaksu uzstādīšanai un aprēķinam, lai lietotāji varētu iegūt precīzas sūtīšanas izmaksas saviem produktiem.

Pirmo “Woocommerce” integrācijas programmatūras kodu “Printful” publicēja 2014.gada oktobrī, pēc kā sekoja ilgstošs integrācijas funkcionalitātes uzlabošanas posms, kurā tika ieguldīti nozīmīgi cilvēkresursi, zināšanas, laiks un finanšu līdzekļi. Vēlāk, 2017.gada jūnijā, “Printful” nāca klajā ar jaunu “Woocommerce” integrācijas programmatūras koda versiju, ko “Printify” ir šķietami nelegāli nokopējis un pāris mēnešu vēlāk publiskojis kā savu pirmo, pašu izstrādāto “Woocommerce” programmatūras kodu, skaidroja uzņēmuma pārstāvji.

Tāpat kompānijā piebilda, ka jebkura rīcība, kad kopē un attiecīgi aizskar tā intelektuālā īpašuma tiesības, neatbilst godīgai komercpraksei, pārkāpj piemērojamos tiesību aktus gan konkurences, gan intelektuālā īpašuma tiesību jomā.

“Printify Development” vienīgais īpašnieks ir ASV “Printify Inc.”, kuru 2015.gadā Delaverā izveidoja Jānis Berdigans, Artis Kehris un Gatis Dukurs. “Firmas.lv” informācija, “Printify Development” pērn strādāja ar 1,069 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 6,9 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānija guva peļņu 105 553 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš. Kompānijas pamatkapitāls ir 2800 eiro.

Savukārt “Printful Latvia” reģistrēta 2017.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir 350 000 eiro. Kompānija 2018.gadā strādāja ar 11,461 miljona eiro apgrozījumu un peļņu 4,229 miljonu eiro apmērā. Kompānijas patiesie labuma guvēji ir Lauris Liberts un Agris Tamanis.