“Positivus” festivāls vietējai ekonomikai dažās dienās ienes 4 miljonus eiro

15 komentāri

Mūzikas festivāls “Positivus” Salacgrīvas vietējai ekonomikai trijās dienās vien ienes apmēram četru miljonu eiro apgrozījumu. Visvairāk no tā nopelna veikali, naktsmītnes un ēdinātāji.

Uzņēmēji šos miljonus apgroza gan festivāla teritorijā, gan novadā kopumā, – vērtē Salacgrīvas domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Festivālā katru dienu ir no 20 līdz 30 tūkstošiem cilvēku, un katrs no viņiem iztērē pietiekami lielas naudas summas, un arī pati pašvaldība gūst ienākumus. Šogad uz festivālu “Positivus” izsniegtās tirdzniecības licences un pašvaldības telpu īre ienesušas 25 tūkstošus eiro. Pilsētas domi priecē, ka pelnīt naudu no festivāla iemācījušies arī “parastie iedzīvotāji”.

Dagnis Straubergs
Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs

Ir gadījumi, kad cilvēki dzīvokli izīrē un aizbrauc uz trim dienām paši projām. Pēc aprēķiniem viņiem pēc tam izdodas samaksāt komunālos pakalpojumus par visu gadu. Katrs iedzīvotājs, ja ir kāda iespēja nopelnīt, to izmanto.

 

Tāpat Salacgrīvas iedzīvotāji par maksu izīrē savus dārzus, kur uzsliet teltis.

Anita
Salacgrīvas iedzīvotāja

Privātie nopļauj savu pļavu gabalus, citādāk būtu aizauguši un stāvējuši, bet ar šito festivālu viņi appļauj. Taisni prieks skatīties. Strādā visa ģimenes. Jo pēc tam būs telšu vietas.

Uz “Positivus” laiku Salacgrīvas veikali tiek “ķemmēti ārā”, kad festivāla apmeklētāji ar maisiem un kastēm iepērk vajadzīgās lietas. Savukārt Salacgrīvas kafejnīca ”Kambīze”, kas neatrodas festivāla teritorijā, klientu intensīvu pieplūdumu izjūt no rītiem un pusdienlaikā, kad nenotiek koncerti, un laikus gatavojas.

Foto: atpūta un ballīte “Positivus” festivālā

Valentīna Černavska
kafejnīcas ”Kambīze” īpašniece

Mums ir prieks, ka šāds festivāls ir, un šobrīd pilsēta spēj piesaistīt vairākus festivālus. Protams, tas rada foršo sajūtu, ka pilsēta dzīvo, viss kūsā, un mēs varam pelnīt un nedaudz attīstīties.

Nauda parasti nākusi arī no zaļajā zonā pārdotajām telšu vietām, taču nesaprotamu iemeslu dēļ šogad šie rādītāji esot sliktāki nekā citus gadus. To novērojis arī viesu mājas ”Roķi” saimnieks. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kad pat viss dārzs bija izpārdots telšu vietām, šoreiz ”Roķos” gandrīz klusums. Un pakāpeniski kritumu jūt pēdējo trīs gadu laikā. Saimnieks vērtē – esot sajūta, ka “Positivus” programma kļūstot arvien neinteresantāka un līdz ar to arī cilvēki nebrauc uz Salacgrīvu uz visām festivāla dienām.

Jānis Rokjānis
viesu mājas ”Roķi” saimnieks

Diemžēl spēlē “otrā ešalona” grupas, kas ir zināmas ļoti šaurai publikai, un tādēļ arī varbūt nav to cilvēku piesaiste. Visu cieņu organizētājiem un māksliniekiem, kas te spēlē, bet man personīgi šķiet, ka festivāls “uzlecošs” vairāk nav. Divi trīs, varbūt pieci gadi, bet, ja no organizētāju puses kaut kas nemainīsies, tad ir daudz festivālu, kas ir daudz grandiozāki.

Taču, kāpēc pieprasījuma pēc telšu vietām Salacgrīvas privātmāju dārzos ir šogad sarucis, iemesls varētu būt cits. “Positivus” oficiālā telšu pilsētiņa gūst arvien lielāku popularitāti. Tur vienkopus 15 tūkstoši cilvēku, un dzīvošana “Positivus” pilsētiņā esot aizraujošs piedzīvojums pēc būtības ar nerimstošu ballēšanos bez laika ierobežojumiem.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Ienāc ar sociālo tīklu profilu vai ievadi savu vārdu

Esi pieklājīgs savos izteicienos. Viedokli argumentē. Raksti tikai tādu komentāru, kas pauž tavu viedokli vai ir noderīgs citiem portāla lietotājiem. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem komentēšanas iespēja liegta.

Lasi vēl