Komentāri
Pesimistiskāka kļuvusi Latvijas biznesa vide; šo gadu labāku prognozē pārsvarā lielie ražotāji
FOTO: Flickr

Pesimistiskāki kļuvuši Latvijas uzņēmēji, par to liecina Citadeles bankas indekss. Pērnais gads labāks par iepriekšējo bijis vien trešdaļai uzņēmumu. Arī šo gad daudzi uzņēmēji neko spīdošu neprognozē. Vienlaikus tie uzsver, ka artavu uzņēmējdarbības attīstībā sagaida no valsts.

Citadeles bankas indekss liecina, ka noskaņojums pasliktinājies visās nozarēs – gan ražošanā, gan tirdzniecībā un pakalpojumos. Paši pesimistiskākie ir būvnieki. No reģioniem kā allaž vismazāk pozitīvu uzņēmēju ir Latgalē.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Uzņēmēju noskaņojuma pasliktināšanos ikdienā pamanījušas arī bankas.

Daudzu uzņēmēju skatījumā, šobrīd optimismam nav pamata arī raugoties uz visas valsts ekonomiku kopumā, ko jūtami ietekmē notikumi Ukrainā un Krievijas embargo.

Šo gadu labāku nekā iepriekšējo prognozē trešdaļa aptaujāto uzņēmēju.

Kā galvenos izaicinājumus 2015. gadā uzņēmēji min jaunu klientu piesaistīšanu, savukārt no valsts sagaida darbaspēka nodokļu samazinājumu un atbalstu ražotājiem, īpaši eksportētājiem.

Statistikas pārvaldes jaunākie dati liecina, ka pērn salīdzinot ar 2013. gadu Latvijā saražotās rūpniecības produkcijas apjoms sarucis par 0,9%.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl