Noslēgts līgums par “Rail Baltica” stacijas un infrastruktūras izveides būvuzraudzību lidostā “Rīga” par 5,85 miljoniem eiro

Pievienot komentāru
Noslēgts līgums par “Rail Baltica” stacijas un infrastruktūras izveides būvuzraudzību lidostā “Rīga” par 5,85 miljoniem eiro
PUBLICITĀTES FOTO

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenotājs Latvijā – uzņēmums “Eiropas dzelzceļa līnijas” – noslēdzis līgumu ar  apvienību “Forma2” un “Prointec” par “Rail Baltica” stacijas un tās saistītās infrastruktūras izveides būvuzraudzību lidostā “Rīga” par 5,85 miljoniem eiro, “Skaties.lv” informēja kompānijas pārstāvji.

Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.

Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris

“Parakstot līgumu ar projekta būvuzraugu, pilnā apjomā var sākties Latvijā otras nozīmīgākās Rail Baltica stacijas un infrastruktūras izveide. Projekts ir sarežģīts, tāpēc īpaši nozīmīga ir būvdarbu kvalitātes uzraudzība atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām. Būtiski, ka būvuzraugs seko, vai tiek pilnvērtīgi pildīti visi nozīmīgie darba organizācijas nosacījumi, būvniecības laikā saglabājot ērtu piekļuvi lidostai, minimāli ietekmējot satiksmi un respektējot līdzās esošo projektu norisi. Šogad marta sākumā jau parakstījām līgumu ar šī projekta būvnieku – personu apvienību “B.S.L. Infra”, kuru veido Austrijas uzņēmums “Swietelsky AG” un Latvijas būvniecības uzņēmumi ceļu būves firma SIA “Binders” un AS “LNK Industries”. Plānojam sākt aktīvus būvdarbus pēc mēneša – maijā, un tos ir plānots veikt secīgi, piecos posmos – līdz 2025.gada decembrim.”

Līguma izpildes laiks ir 10 gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā. Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām. Līguma kopējā cena būs 5 849 799,72 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

“Eiropas dzelzceļa līnijas” 2020. gada jūlijā izsludināja atklātu konkursu par “Rail Baltica” stacijas starptautiskajā lidostā “Rīga” un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību, izvirzot konkursantiem augstas prasības. Kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā bija jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 m² lielu sabiedrisko ēku izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā bija jābūt vismaz trīs miljoniem eiro, kā arī pozitīvam pašu kapitālam 2019. gadā.

Septembra sākumā konkursam savus piedāvājumus iesniedza četri pretendenti. Konkursanti bija izveidojuši apvienības, kas pārstāvēja piecu valstu – Vācijas, Francijas, Latvijas, Grieķijas un Spānijas – būvuzraudzības profesionāļus. Konkursā par Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā “Rīga” un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību uzvarēja personu apvienība, kas sastāv no SIA “Forma 2” (Latvija) un “Prointec S.A.U.” (Spānija). Apvienība iesniedza saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.

Jau ziņots, ka šogad marta sākumā “Eiropas dzelzceļa līnijas” parakstīja līgumu 236,961 miljona eiro apmērā ar projekta būvnieku – personu apvienību “B.S.L. Infra”, kuru veido Austrijas uzņēmums “Swietelsky AG” un Latvijas būvniecības uzņēmumi SIA “Binders” un AS “LNK Industries”.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.