No šosezon “Ādažu Čipsu” ražošanai “Latfood Agro” stādītajām kartupeļu platībām gandrīz 10% aizņems sarkanie un zilie tupeņi

2 komentāri
No šosezon “Ādažu Čipsu” ražošanai “Latfood Agro” stādītajām kartupeļu platībām gandrīz 10% aizņems sarkanie un zilie tupeņi
PN/SCANPIX

Pārtikas koncerna “Orkla Latvija” meitas uzņēmums “Latfood Agro” uzsācis stādīt zīmola “Ādažu Čipsi” produkcijas ražošanai nepieciešamos kartupeļus un kopumā šajā sezonā uzņēmums plāno iestādīt 75 hektārus kartupeļu, no kuriem gandrīz desmitā daļa jeb septiņi hektāri būs sarkanie un zilie kartupeļi, informēja “Orkla Latvija”.

“Latvijā kartupeļu stādīšanu uzsākām maija otrajā nedēļa un turpināsim vēl līdz maija otrajai pusei, dienā iestādot aptuveni septiņus līdz desmit hektārus kartupeļu. Šogad stādīšanas sezonu esam sākuši nedaudz vēlāk, jo maija sākumā zeme vēl bija par mitru, lai veiksmīgi uzsāktu šo procesu. Plānojam, ka pirmo ražu novāksim jau augusta vidū,” norāda “Latfood Agro” valdes priekšsēdētājs Ilgvars Krūmiņš.

“Ādažu Čipsi” ražošanā svarīgu lomu ieņem kartupeļu šķirne un kvalitāte. Čipsu ražošanai ir piemērotas tikai kartupeļu šķirnes ar pietiekami augstu sausnas, bet zemu cukuru saturu. Šogad “Latfood Agro” papildinājis līdzšinējo kartupeļu šķirņu klāstu ar vienu jaunu – līdz šim pazīstamās šķirnes “Lady Claire”, “Lady Rosetta” un “Kiebitz” tagad papildina “Sorentina” šķirnes kartupeļi.

“Orkla Latvija” komunikācijas direktore Lineta Mikša

“Daļu no “Ādažu Čipsiem” nepieciešamajiem kartupeļiem audzē mūsu meitas uzņēmums “Latfood Agro”, taču pārējos kartupeļus iepērkam no zemniekiem, ar kuriem cieši sadarbojamies gan stādīšanas, gan audzēšanas periodos jau gadiem ilgi. Latvijā mūsu lielākās sadarbības saimniecības atrodas Vidzemē – Ādažos, Līgatnē, Carnikavā, kā arī Dobelē un citviet.”

Šogad “Orkla Latvija” plāno kopumā iegādāties 19 000 tonnu kartupeļu, kas ir tikpat liels kartupeļu iepirkuma apjoms kā pērn. Kopumā, lai nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu, līgumi par kartupeļu iegādi noslēgti ar 12 zemnieku saimniecībām visā Latvijā, kā arī ar dažām saimniecībām Lietuvā un Igaunijā.

Kopš 2012. gada “Orkla Latvija” “Ādažu Čipsu” ražotne ir dubultojusi kopējos ražošanas apmērus. Gada laikā “Ādažu Čipsiem” un citiem zīmoliem tiek saražotas vairāk nekā 5000 tonnas kartupeļu čipsu un citu sāļo uzkodu. “Orkla Latvija” ražo produkciju arī citiem “Orkla” grupas uzņēmumiem Skandināvijā.

Latvijā “Orkla” pārstāv un attīsta “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “Pedro”, “Spilva”, “Gutta”, “Everest”, “Latplanta” un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā “Orkla”.

2 komentāri