Netipisks notikums Latvijas biznesā: Konservu ražotājs “Karavela” iegādājies Vācijas zivju produkcijas uzņēmumu “Larsen”

4 komentāri
Netipisks notikums Latvijas biznesā: Konservu ražotājs “Karavela” iegādājies Vācijas zivju produkcijas uzņēmumu “Larsen”
DMITRIJS SUĻŽICS, F64

Netipisks notikums Latvijas biznesā. Zivju konservu ražotājs “Karavela” nopircis rūpnīcu Vācijā – pārņēmis vācu uzņēmuma preču zīmi “Larsen” un uz Rīgu pārcēlis ražošanu. “Karavela” cer, ka divu gadu laikā savā nišā aizņems 7% Vācijas tirgus.

Zivju pārstrādes uzņēmums “Karavela” radās uz bankrotējušās zivju konservu rūpnīcas “Kaija” bāzes. “Kaijas” vārds tika saglabāts, un tas aizvien ir uzņēmuma galvenais zīmols.

Rietumvalstu tirgos “Kaijas” produkcija tiek pārdota ar “Arnold Sorensen” nosaukumu, kam nu pievienojies arī “Larsen” zīmols. Vairāku miljonu eiro vērtā darījumā “Karavela” šo Vācijas uzņēmumu iegādājusies – pārņemot gan zīmolu, gan iekārtas, lai nodrošinātu visu līdzšinējo “Larsen” sortimenta ražošanu.

“Ražošanas daļu mēs pārvedām uz savām telpām Rīgā, un te, kur stāvam, jau pēc divām nedēļām šai līnijai ir jāsāk strādāt un ražot produkciju Vācijai. Mēs nopirkām pašu uzņēmumu ar visām tā iekārtām, ar brendu, ar ražošanas produktu instrukcijām, ar visu zināšanu bāzi, ko šis uzņēmums ir krājis gadu desmitiem,” stāsta “Karavela” mārketinga direktors Jānis Endele.

Pēc “Larsen” līdzšinējo īpašnieku teiktā, zīmolu un konservu ražošanas biznesu viņi latviešiem pārdevuši, jo šajā nišā ir grūti nopelnīt. Turpmāk viņi pievērsīsies savam pamatbiznesam – zvejošanai un tostarp piegādās izejvielas arī “Karavelai”.

“Tas mums bija liels izaicinājums, un gribētos parādīt, ka Latvija var strādāt Vācijā, ar vienādiem noteikumiem, ar vienādu konkurenci. Vācijā ir divas lietas – izveidot brendu, ko patērētājs pieņems un kuru atzīs arī lielveikalu pircēji, patiesībā šodien ir neiespējamā misija,” saka uzņēmuma mārketinga direktors.

Ar “Larsen” zīmolu “Karavela” tuvākajos divos gados plāno sasniegt vismaz 5-7% no Vācijas zivju konservu tirgus. Līdz šim “Larsen” Vācijas tirgum ražoja siļķes, tunča, laša konservus un dažādus nišas produktus. Piedāvājumu nākotnē plānots paplašināt.

“Tātad mēs virzīsim tos produktus, kurus mēs uzskatām, ka mākam ražot, ka mēs varam būt labāki kā vācietis, un tās lietas, kuras vācieši nav redzējuši. Brends Vācijā ir pazīstams, tas šodien ir nopērkams visos veikalu tīklos. Tādam vācietim ir pilnīgi vienalga, vai tas ir Vācijā ražots, Zimbabvē vai Latvijā, viņš pazīst preču zīmi, vai nu tā ir šajā gadījumā “Larsen” vai tie ir mūsu konkurenti, vai tā ir veikala zīme,” pauž Endele.

“Karavelas” vadība uzskata, ka Krievijas embargo izraisītā krīze nozarē ir aiz muguras, un tie uzņēmumi, kas izdzīvoja, turpinās attīstīties. Pērn 80% “Karavelas” eksporta bija uz Eiropas Savienību.

Vairāk par tematu – TV3 Ziņu sižetā