NEPLP cer uz 1,6 miljonu eiro piešķīrumu mediju atbalstam Covid-19 krīzes pārvarēšanai

9 komentāri
NEPLP cer uz 1,6 miljonu eiro piešķīrumu mediju atbalstam Covid-19 krīzes pārvarēšanai
IEVA LEINIŠA, LETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ir sagatavojusi vēsturiski lielāko valsts atbalsta programmu elektroniskajiem TV un radio vietējā satura un pārraižu nepārtrauktības nodrošināšanai Covid-19 krīzes apstākļos, portālu Skaties.lv informēja padome.

Paredzams, ka šo programmu, kuras kopējais apmērs ir ap 1,6 miljoniem eiro, kopā ar informatīvo ziņojumu par kritisko situāciju visā mediju nozarē, jau šonedēļ virzīs Kultūras ministrija, bet jau visdrīzākajā laikā apstiprinās Ministru kabinetā, skaidroja NEPLP.

“NEPLP ir sagatavojis elektronisko plašsaziņas līdzekļu Covid-19 krīzes stabilizācijas plānu, kas paredz komerciālo radio un TV darbības nodrošināšanu ārkārtējās situācijas apstākļos un garantēs, ka sabiedrību turpina saņemt kvalitatīvu un daudzveidīgu informāciju, piemēram, iemīļotās TV ziņas un izklaidējošos radio rīta raidījumus,” informē NEPLP loceklis Jānis Eglītis, akcentējot, ka programma ļaus medijiem paturēt darbā žurnālistus, populārāko raidījumu vadītājus un citus satura radītājus, nodrošinot viņiem krīzes apstākļos tik nepieciešamās sociālās garantijas, vienlaikus veicinot godīgus spēles noteikumus nozarē pēc krīzes pārvarēšanas.

NEPLP uzsvēra, ka mediju joma patlaban ir kraha priekšā, ņemot vērā straujo reklāmas ieņēmumu kritumu. Atsevišķiem komerciālajiem radio un TV reklāmas ienākumi aprīlī samazinājušies pat par 80%, savukārt vidēji nozarē – uz pusi. Daļa radio jau sākusi darbinieku atlaišanu.

Komerciālie elektroniskie mediji uz ārkārtējās situācijas laiku varētu pretendēt uz aptuveni 1,6 miljonu eiro lielu finansējumu. Lielāka daļa konkursa kartībā tiktu sadalīta esošo TV un radio ziņu pārraižu, pētniecisko un izklaidējoši informatīvo, kā arī kultūras raidījumu pārraižu turpināšanai. Galvenais akcents konkursos likts uz žurnālistu un citu satura radītāju algošanai novirzīto izmaksu kompensēšanu. Konkursos varēs piedalīties tikai tie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri ar saviem darbiniekiem būs noslēguši darba līgumus un veiks sociālās apdrošināšanas iemaksas.

Tāpat uz ārkārtējās situācijas laiku paredzēts komercmedijus atbrīvot no ar apraidi saistītajām izmaksām, kas mēnesī kopumā pārsniedz 200 000 eiro.

Pēc plāna pieņemšanas un konkursu komercmediju atbalstam izsludināšanas NEPLP gatavos pieprasījumu par situācijas stabilizēšanu sabiedriskajos medijos, bez kuru pilnvērtīgas darbības nav iedomājama Latvijas informatīvas telpas drošība. Pēc LTV un LR aplēsēm sabiedrisko mediju iespējamie zaudējumi no reklāmas ieņēmumu krituma šogad varētu sasniegt 1,4 miljonus eiro.