Modes platforma “Zalando” apģērbu ražošanā izmantos tekstilizstrādājumu atkritumus

2 komentāri
Modes platforma “Zalando” apģērbu ražošanā izmantos tekstilizstrādājumu atkritumus
REUTERS/SCANPIX

Modes platforma “Zalando” apģērbu ražošanā izmantos tekstilizstrādājumu atkritumus, aģentūrai LETA pavēstīja “Zalando” pārstāvji.

Pasaulē ik gadu tiek saražoti vairāk nekā 92 miljoni tonnu tekstilizstrādājumu atkritumu, un lielākā daļa no tiem nonāk poligonos vai sadedzināšanas iekārtās. Tajā pašā laikā pieaug pieprasījums pēc tekstilšķiedrām, tāpēc privāto zīmolu ražošanai modes platforma “Zalando” plāno izmantot pārstrādātas tekstilšķiedras (“infinna”).

“Textile Exchange” lēš, ka līdz 2030.gadam pasaules tekstilšķiedru tirgus augs par 34% līdz 146 miljoniem tonnu no 109 miljoniem tonnu 2020.gadā.

Lai iegūtu šo izejmateriālu, “Zalando”, kas vairākus mēnešus darbojas arī Latvijā, investējis aprites modes un tekstila tehnoloģiju grupā “Infinited Fiber Company”. Tās izstrādātā tehnoloģija spēj pārvērst dažādas ar celulozi bagātas atkritumu plūsmas par tekstilšķiedrām.

“Zalando” pārstāvji skaidro, ka šis risinājums var novērst atkritumu izšķērdēšanu un samazināt tekstilrūpniecības kaitīgo ietekmi uz planētas ierobežotajiem dabas resursiem. Pārstrādātās tekstilšķiedras – “infinna” ir unikālas, augstākās kvalitātes reģenerētas tekstilšķiedras ar dabīgu, mīkstu un kokvilnai līdzīgu izskatu. “Infinna” ir bioloģiski noārdāma, nesatur mikroplastmasu un pēc tās lietošanas apģērbu var pārstrādāt kopā ar citiem tekstilizstrādājumu atkritumiem tādā pašā procesā.

Abi uzņēmumi ir parakstījuši priekšlīgumu, kas paredz, ka “Zalando” turpmāk piegādās izejmateriālus uzņēmumam “Infinited Fiber Company” un “Zalando” izmantos pārstrādātas “infinna” šķiedras privāto zīmolu ražošanai. “Infinted Fiber Company” izmantos ieņēmumus, lai sagatavotos galvenās rūpnīcas celtniecībai Somijā. Rūpnīcu plānot būvēt, jo pasaulē pieaug pieprasījums pēc tekstilšķiedru pārstrādes.

Savas ilgtspējības stratēģijas ietvaros “Zalando” ir apņēmies piemērot aprites ekonomikas principus un pagarināt kalpošanas laiku vismaz 50 miljoniem modes izstrādājumu, nodrošinot klientiem iespēju izvēlēties aprites ekonomikas produktus un virzot savu darbību uz aprites ekonomikas produktiem un pakalpojumiem.

Jau ziņots, ka jūlija beigās darbību Latvijā sāka Vācijas tiešsaistes modes tirdzniecības platforma “Zalando”. Platformas pārstāvji norādīja, ka “Zalando” ienākšana Latvijas tirgū nozīmē arī papildu izaugsmes iespējas vietējiem zīmoliem, kuri var pieteikties dalībai “Zalando Partner Program” un sākt tirdzniecību tiešsaistē šajā platformā.

“Zalando” dibināta 2008.gadā Berlīnē. Platformai, kurā pārdod apģērbus, apavus, aksesuārus un skaistumkopšanas preces, ir apmēram 42 miljoni klientu 23 tirgos.
2 komentāri