“Maxima” veikalos novērots būtisks klientu skaita samazinājums

4 komentāri
“Maxima” veikalos novērots būtisks klientu skaita samazinājums
2020. gada 19. marts. Saistībā ar "Covid-19" ierobežošanu, tirdzniecības centra "Akropole" veikalā "Maxima" uz grīdas uzlīmētas brīdinājuma lentas, norādot 2 metru distanci. (IEVA LEINIŠA, LETA)

Pagājušajā gadumijā, pastiprinoties drošības pasākumiem, klientu intensitāte mazumtirgotāja “Maxima” veikalos samazinājusies vidēji par 21%, lielo tirdzniecības centru esošajos veikalos apmeklētāju skaitam sarūkot pat par 72%, aģentūrai LETA pavēstīja SIA “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Viņa atzīmēja, ka arī šā gada pirmajās nedēļās iedzīvotāji turpina iepirkties atbildīgi un apmeklē veikalu retāk, klientu intensitātei mazinoties vēl vairāk – par 24%, salīdzinot ar identisku periodu pērn.

“Ierobežojošo pasākumu mērķis tirdzniecībā bija panākt cilvēku intensitātes mazināšanu veikalos, kas veiksmīgi izpildīts – ievērojami krities klientu skaits,” uzsvēra Dupate-Ugule.

Viņa arī atzīmēja, ka cilvēku intensitāte ievērojami samazinājās jau laikā, kad tika izsludināta otra ārkārtas situācija valstī, t.i., jau novembrī cilvēki uz veikalu nāca retāk, kā arī vairāk izmantoja tieši attālinātas tirdzniecības iespējas. Pircēju skaits interneta platformā audzis pat trīs reizes.

Lasi vēl: Nozīmīgi uzlabojoties epidemioloģiskajai situācijai, valdība pēc 25.janvāra varētu ļaut strādāt visām tirdzniecības vietām

“Tas nozīmē, ka cilvēki uz mūsu veikaliem dodas tiešām iegādāties svarīgāko, lieki laiku veikalā nepavadot un kopumā ļoti atbildīgi izturas pret savu un apkārtējo iedzīvotāju veselību un drošību. Lai saglabātu cilvēku zemo intensitāti savos veikalos, esam pārplānojuši apjomīgās reklāmas kampaņas,” stāstīja “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja.

Kā liecina uzņēmuma dati, 2020. gada pirmajos divos mēnešos, janvārī un februārī, novērojams klientu skaita pieaugums teju par 10%, savukārt turpmākos mēnešos līdz ar Covid-19 raisītajām izmaiņām, cilvēku skaits pakāpeniski samazinājies.

Pavasarī (martā, aprīlī un maijā) veikalus apmeklējuši attiecīgi par 10%, 27% un 15% mazāk. Savukārt vasaras mēnešos klientu skaita kritums nav bijis tik straujš un samazinājies attiecīgi par 8% un 3%. Sākoties rudens periodam, klientu skaita samazinājums novembrī jau bija 3 reizes lielāks kā vasarā. Pēc vēl striktāku ierobežojumu ieviešanas, klientu skaits decembrī samazinājies vidēji par 21%, un šī gada pirmajās divās nedēļās vidējā klientu intensitāte samazinājusies vēl vairāk – pat par 25%.

Jau vēstīts, ka vismaz līdz 25. janvārim tirdzniecības pakalpojumus klātienē drīkst sniegt tikai aptiekas, tajā skaitā veterinārās aptiekas, optikas veikali, degvielas uzpildes stacijas.

Tāpat ļauts darboties tirdzniecības vietām, kurās drīkst tirgot atsevišķas produktu grupas – pārtikas preces, higiēnas preces, pirmās nepieciešamības saimniecības preces, mobilo telefonu priekšapmaksas kartes, tabakas izstrādājumus, augu smēķēšanas produktus, elektroniskās smēķēšanas ierīces un to šķidrumus, dzīvnieku barību un preces, preses izdevumus, sabiedriskā transporta biļetes, mutes un deguna aizsegus un individuālos aizsardzības līdzekļus, pašu ražoto lauksaimniecības produkciju, kā arī ziedus.

Ziņots arī, ka “Maxima Latvija” 2019.gadā strādāja ar 836,727 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 25,5% un bija 27,496 miljoni eiro. Kompānija “Maxima Latvija” reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. “Maxima Latvija” vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums “Lincoln Land Erste”, bet patiesais labuma guvējs ir Nerijs Numavičs. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”.