LU pētnieki iesaistījušies jauna kosmētikas produkta radīšanā

Komentāri

Ar Sarkano grāmatu – skaistumkopšanas biznesā. Latvijas Universitātes (LU) pētnieki iesaistījušies projektā, kur pavairojot savvaļas, tostarp, aizsargājamos augus, tiktu iegūts materiāls kosmētikas ražošanai. Metode ir inovatīva un videi draudzīga.

Jau uzsākot studijas LU Bioloģijas fakultātē, Mārtiņs Borodušķis zināja, ka vēlas vēlas gūt ne tikai teorētiskas zināšanas, bet arī reāli tās pielietot praksē.

Kopā ar vairākiem kolēģiem viņa intereses lauks ir jauna kosmētikas produkta radīšana.

Mārtiņš ir izpētījis, ka ādas kopšana un ar to saistīto bioloģisko līdzekļu radīšana ar katru gadu kļūst par vienu no ienesīgāka.

Lielākais tirgus ir Āzija un zināms, ka kosmētikas biznesā apgrozījums drīz sasniegs 20 miljardus – tas ir labs virziens, kurā strādāt un skatīties.

Ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu, LU biologi šobrīd strādā pie bioloģiski aktīvu vielu ieguves, kuru avots būtu dažādi tepat Latvijā pieejami augi. Tai skaitā aizsargājami. Taču lai tie nebūtu jāplūc, augi mākslīgi tiek pavairoti turpat laboratorijā.

Lielākais uzsvars šobrīd tiek likts uz tādu sejas krēmu izstrādi, kam piemistu veselībai nekaitīgs, taču vienlaikus arī balinošs efekts. Pretēji ziemeļeiropiešiem, kas vēlas izskatīties iedeguši, Āzijas valstīs iedzīvotāji vēlas, lai seja būtu gaišāka.

Līdz inovācijas nonākšanai ražošanā būs nepieciešami gadi, jo iegūtais materiāls ir jātestē, iegūstot uzticamus datus par piedēvētajām īpašībām.

Šajā gadījumā vai no augiem iegūtās bioloģiskās vielas tiešām ietekmē melamīnu – kas atbild par ādas pigmentāciju.

Kādi tieši augi projektā izmantoti, pagaidām atklāts netiek. Tas varētu notikt pēc tam, kad izgudrojumi tiks patentēti.

Paredzams, ka viens no ražotājiem, kur inovācija parādīsies varētu būt vietējais uzņēmums MADARA. Pētnieki ar to jau sadarbojušies izstrādājot kosmētikas produktu līniju ar bērzu sulu.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl