Liepājā starptautiskā biznesa forumā pulcējas apakšveļas nozares profesionāļi no visas pasaules

2 komentāri

To, ka Latvija uzskatāma par apakšveļas ražošanas lielvalsti, pie mums zina vien retais. Taču ārvalstīs jomas profesionāļi Liepāju dēvē par apakšveļas ražošanas Meku.

Ceturtdien, 25. oktobrī, Liepājā starptautiskā biznesa forumā ”Lingerie industry” pulcējas apakšveļas nozares profesionāļi no visas pasaules. Viņu vidū arī Džiliana Proktore, kas savu roku un izdomu pielikusi tādu pasaulē atzītu modes dizaineru zīmolu, kā “Armani”, “Tommy Hilfiger”, “Calvin Klein” un daudzu citu zīmolu apģērbu un apakšveļas tapšanā. Džiliana pauž uzskatu, ka Latvijai apakšveļas ražošanas nozarē ir liels potenciāls un šis forums iezīmēs pagrieziena punktu.

Džiliana Proktore
apakšveļas nozares eksperte, dizainere

Es ceru, ka šodien mums izdosies noslēgt ne vienu vien kontraktu, vakar es biju RTU un satiku daudz talantīgu jauniešu. Es ceru, ka mums izdosies izveidot kontaktu ar mūsu valstīm. Man ir sanācis aprunātie ar uzņēmumiem, es domāju, ka viesošanās Latvijā ir sākums tiltu būvēšanai nākotnei.

Iepazīt Latvijas intīmāko apģērbu izstrādājumu dizainerus un ražotājus Liepāja ieradusies arī apakšveļas modes žurnāla “Intim Magazines” līdzīpašniece Frančeska Spineta. Viņa norādīja, ka apakšveļas industrijā tāpat kā jebkurā citā nozarē pārmaiņas notiek nemitīgi, un ražotājiem ir jāspēj izsekot patērētāju vēlmēm.

“Apakšveļas nozare ir ļoti sensitīva industrija, tāpēc, ka šis apģērbs ir vistuvāk cilvēka ķermenim. Šodien vismodernākā apakšveļa ir tā, kas ļauj cilvēkam justies relaksētam, dabiskam. Vairs nav modē mākslīgi ķermeņi un cilvēki beidzot to ir sākuši saprast. Ja ražotājs grib sasniegt šo jauno auditoriju, ir jāspēj iet laikam līdzi,” norāda Spineta.

Vēju pilsētā koncentrējušies vairāk nekā 50 veļas ražotāju un vairums uzņēmumu saražoto preci 90% apmērā eksportē uz ārvalstīm. Industrija smagus zaudējumus piedzīvoja 2014. gadā, kad ģeopolitiskās situācijas dēļ zaudēja vienu no lielākajiem klientiem – Krievijas tirgu. Liepājas mērs Uldis Sesks norāda, ka šobrīd eksports vairāk koncentrējas uz Eiropas valstīm un eksporta apjomi ir palielinājušies.

Uldis Sesks
Liepājas domes priekšsēdētājs

Liepājā, ja tas daudzums kaut ko izsaka, tad 10 miljoni krūšturu gadā – tad nu šķiet diezgan ievērojams skaitlis, bet ne tikai tie. Ir arī materiāli, kas tiek eksportēti, mitrās salvetes un citi izstrādājumi. Tāpat arī darba vietas – šajā nozarē strādā 2500 darbinieki. Šī nozare dod Liepājai darba vietas, atpazīstamību.

Latvijas apakšveļas nozares apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis vairāk nekā 35 miljonus eiro. Turklāt starp Eiropas valstīm vien Francija pārspēj Latviju apakšveļas ražotāju skaita ziņā.