9 komentāri
“Lidl” ienākšana Latvijas tirgū uzlabos konkurenci, bet diez vai cenas strauji kritīsies – vērtē eksperti
Foto: EPA / LETA

Vācijas zemo cenu lielveikalu tīkls “Lidl” drīz varētu atkal mēģināt iekarot Latviju. Paši veikalnieki par saviem plāniem neko nestāsta, bet konkurenti uz “Lidl” ienākšanu jau skatās kā neizbēgamu faktu.

Pasaules piektā lielākā lielveikalu tīkla “Lidl” interesei par Latviju ir jau vairāk nekā desmit gadus sena vēsture – 2006. gadā tas jau bija nopircis zemi, noalgojis darbiniekus un izplānojis vismaz septiņu veikalu celtniecību Rīgā. Bet plānus izjauca ekonomiskā krīze, un “Lidl” no Latvijas aizgāja, tā īsti neatnācis. Tagad tuvākie “Lidl” lielveikali ir atrodami Lietuvā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Citās valstīs “Lidl” sevi piesaka kā veikals, kas piedāvā zemākās no zemākajām cenām. Tādēļ nepārsteidz, ka šeit, Šauļos, lielveikala stāvvietā redzami arī daudzi auto ar Latvijas numurzīmēm.

Piemēram, jelgavniece Rasma uz Šauļiem iepirkties brauc dažas reizes gadā, apvienojot to ar ģimenes ekskursiju pa Lietuvu.

Uz jautājumu, vai šis brauciens tiešām atmaksājas. Rasma atbild – “grūti spriest, es domāju, ka jā”. “Man būs dzimšanas diena, tad mēs jubilejai sapirkāmies vairumā,” nosaka Rasma.

Savukārt Astrīda un Agris no Rīgas uz Šauļu veikalu braucot pat divreiz mēnesī. Viņi novērojuši, ka te lētāki ir piena produkti, dārzeņi un dažādas sadzīves preces.

Veicot nelielu eksperimentu un iepērkot četras nejauši izvēlētas preces – sviestu, cukuru, maizi un maltu cūkgaļu “Lidl” un līdzīga cenu segmenta veikalā Latvijā, kopējā samaksātā summa Lietuvā tik tiešām izrādās mazāka. Tiesa gan, lielo atšķirību rada atsevišķi produkti, kamēr citi Latvijas pusē ir pat lētāki. Pārtikas tirgus pētniece Ingūna Gulbe prognozē, ka tā būs laba ziņa ražotājiem, kuriem būs lielākas izvēles iespējas, kur savu preci piedāvāt. Savukārt no pircēja viedokļa – lielākais ieguvums būšot lielāka preču klāsta dažādība. Cenas, viņasprāt, īpaši nemainīsies.

INGŪNA GULBE
Pārtikas tirgus eksperte

Salīdzinoši zemas cenas mums konkurences dēļ jau ir tāpat, jo mums jau ir konkurence, mazie veikaliņi, ķēdes. Tāds ļoti būtisks cenu samazinājums pārtikai nevarētu būt. Tikai daži produkti varētu būt lētāki nekā “Maxima” vai “Rimi” veikalā.

 

Oficiāla apstiprinājuma jaunā konkurenta ienākšanai gan nav – “Lidl” veikala un loģistikas centra celtniecības projektā Purvciemā Rīgā iesaistītie Latvijas uzņēmumi klusē kā ūdeni mutē ieņēmuši. Arī pats “Lidl” ir nerunīgs.

Konkurences padomē TV3 Ziņām norādīja, ka ziņas no “Lidl” par plāniem ienākt Latvijā nav saņemtas. Tā kā uzņēmums līdz šim Latvijā nav darbojies, iespējams, tam Konkurences padomē nemaz arī nebūtu jāvēršas.

TOP komentāri

  • Revars Alkacenoks
    +6 +6 0

    Revars Alkacenoks

    Dzīvoju UK jau 11 gadus.Parasti pārtiku iepērku 2 nedēļām.Ja pērku Tesco tad man viss maksā apm. 100 funti, Asda 80 funti bet Lidl 60 funti.Kvalitāte ir ok,nav sliktāka kā citos veikalos.Domāju ka arī LV būs daudz lētāk,neredzu iemeslus lai tā nebūtu.
  • Girts Liepins
    +5 +5 0

    Girts Liepins

    Latvijā ar Lidl ienākšanu nebūs nekas savādāks kā Lietuvā. Rimi un Maxima būs spiesti samazināt cenas. Lietuvā tas notika pat pirms Lidl veikalu atvēršanas.
  • hmm
    +6 +5 -1

    hmm

    Tas gan labi,ka konkurences padome nevarēs ietekmet LIDL ienakšanu Latvijā,ja varētu,tad visticamāk būtu vel viena Maxima

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā “X Faktora” talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā "X Faktora" talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Pasaules slavenajā mūzikas šovā “X Faktors” sevi spilgti pieteikuši vairums Latvijas dziedošo talantu. Kāpt uz skatuves, visnotaļ, palīdz ne vien draugu un ģimenes atbalsts, bet arī drosme un pārliecība – šajā jautājumā dziedātājiem atbalstu sniedz iepirkšanās centrs “Domina Shopping”, kā arī stiliste un modes dizainere Indra Salceviča.

Lasi vēl