Latvijas zivrūpnieki cer iekarot Āfrikas tirgus

Komentāri

Latvijas zivrūpniekiem šobrīd jārēķinās, ka Krievijas eksporta durvis, visticamāk, būs slēgtas vēl turpmākos gadus. Patlaban mūsu ražotāji vēl agresīvāk strādā pie iekļūšanas citu valstu tirgos. Ambīcijas ir tik lielas, ka nākotnes plānos ir sākt eksportu arī uz Āfriku.

Šis gads zivrūpniekiem, visticamāk, būs par trešdaļu neveiksmīgāks nekā iepriekšējais. Krievijas embargo sagādājis aukstu dušu nevienam vien Latvijas ražotājam, un tas liek vēl agresīvāk strādāt pie iekļūšanas citos tirgos.

Lai sāktu pārdot jaunā tirgū, vajadzīgi vismaz 3-4 izpētes gadi, un šobrīd SIA Karavella skatās, kā, piemēram, iekļūt Japānas tirgū. Tas nozīmētu arī pielāgoties japāņu gastronomiskajām prasībām.

Andris Bite, SIA Karavela un arī zīmola Kaija īpašnieks

Vadoties pēc produktiem, kas ir redzami uz plaukta, ir ļoti dažādas nesavienojamas no mūsu viedokļa lietas vienlaicīgi. Piemēram, skumbrija ar ļoti stipru mārrutku mērci vai kopā ar jūras zālēm.

Arī ražojot, piemēram, Skandināvijas tirgum, nereti Latvijas uzņēmumam tas ir īsts gastronomijas un garšas īpatnību pētījums – pat skumbrija tomātu mērcē no valsts uz valsti var ļoti atšķirties – saldāka vai sāļāka mērce un tamlīdzīgi.

Runājot par specifiskām garšām produktiem, kas tiek saražoti rietumu tirgiem, var minēt skumbriju baltvīna mērcē, kas ir iecienīta Francijā, savukārt šis domāts Anglijai, un tā ir skumbrija piri-piri piparu mērcē.

Francija no tuvākajiem lielajiem tirgiem ir visspecifiskākais. Uzņēmumā saka, – jāatmet arī ilūzijas, ka Latvijas mēroga ražotāji pasaulē varētu arī ļoti diktēt modi zivju ēšanas paradumos.

Zivrūpnieku asociācijā stāsta, ka Latvijas ražotāji eksportē uz vairāk nekā 50 pasaules valstīm. Pavisam nesen viens konteiners ar mūsu valstī ražotām šprotēm aizceļojis uz Ķīnu, bet nākotnes ambīcijas iestiepjas pat pie Āfrikas krastiem. Kad tas varētu notikt, pagaidām nav zināms, un, visticamāk, ka tas būs produkts, ko Āfrikā jau labi zina un patērē.

Krievijas embargo radītā krīze krietni papurinājusi Latvijas zivrūpniekus, nelolojot ilūzijas par to, ka tuvākajos gados tur situācija uzlabosies, mūsu ražotāji cer, ka nākotnē veikalu plauktos arī ASV, Kanādā un pat Austrālijā varētu nonākt zivju konservi, uz kuriem rakstīts Latvijas vārds.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl