Latvijas uzņēmēju optimisms “iet uz leju”. Kāpēc tā?

Komentāri
Latvijas uzņēmēju optimisms “iet uz leju”. Kāpēc tā?
Foto: Flickr / decoded conference

Jau vairāk nekā gadu dilst Latvijas uzņēmēju optimisms. Tā liecina jaunākais sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veidotais Citadele Index pētījumus.

Sociologi norāda, ka šos datus faktiski var uzskatīt par uzņēmējdarbības vides un optimisma novērtējumu, kas veidots, izvērtējot 750 dažādu nozaru un lieluma Latvijas uzņēmumu vadītāju aptauju. Un tā liecina, ka optimisma indekss šobrīd ir 47,39 punkti, kas ir zem kritiskās robežas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ja visi uzņēmēji visos jautājumos dotu pozitīvas atbildes un paustu optimismu, indekss būtu 100. Ja visi negatīvi, tad indekss būtu nulle. 50 punktu ir maģiskā līnija, kas atdala optimismu no pesimisma. Tātad, ja indekss ir zem 50 punktiem, tad dominējošs ir pesimisms

Vienlaikus Eiropas Komisija nākamgad Latvijai prognozē 3% lielu ekonomikas izaugsmi, kas būs viena no straujākajām Eiropas Savienībā. Viena no jomām, kas uzņēmējus neapmierina, ir nodokļu politika. Plašāk par tematu – LNT Ziņās astoņos.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl