Latvijas jaunuzņēmums “Printful” plāno atvērt jaunu ražotni Meksikā

Pievienot komentāru

Atsūti mums bildi, mēs to uzdrukāsim, uz kā vien vēlies, un nosūtīsim, kur vien vēlies, – ar tik vienkāršu pieeju Rīgā bāzētajam startapam “Printful” piecos gados izdevies izaugt par nozares līderi, kura veiksmes stāstu apraksta arī prestižākie ASV biznesa preses izdevumi kā, piemēram, “Forbes”.

Uzņēmuma apgrozījums Latvijā, kur atrodas tikai viena no tā trim ražotnēm, jau šogad varētu sasniegt desmit miljonus eiro. Un jau drīzumā tas plāno atvērt vēl ceturto ražotni – šoreiz Tihuānā, Meksikā.

Apvienojot pavisam ierastus pakalpojumus kā T-kreklu, krūzīšu un citu priekšmetu apdruku ar modernajām informācijas tehnoloģijām, startaps “Printful” piecos gados izaudzis par daudzmiljonu uzņēmumu ar ražotnēm Latvijā un Amerikā. Jau tuvākajos gados tas varētu kļūt par pirmo uzņēmumu no Baltijas, kura akcijas tiek tirgotas Ņujorkas biržā.

2012. gadā bizness vislabāk aizgājis, pārdodot plakātus ar iedvesmojošiem citātiem citiem startapiem. Sākotnēji plakātus drukājis cits uzņēmums, no kura tie iepirkti kā ārpakalpojums. Bet tas radījis liekas problēmas.

Dāvis Siksnāns
‘Printful” izpilddirektors

Mēs nevarējām atrast nevienu, kas ir pietiekami kvalitatīvs un tehnoloģiski spēcīgs, lai nodrošinātu to, ko mēs meklējām. Tā radās ideja par “Printful”. Iepriekš daudzi uzņēmumi, kas vēlējās tirgot lietas, pasūtīja tās vairumā, glabāja kaut kur noliktavā, un tad viņiem bija risks, ka kaut kādu T-kreklu neizpirks. Konkrēts izmērs, krāsa, viņa varbūt nav populāra. Un tie ir zaudējumi, tā ir reāla nauda. “Printful” tā atšķirība ir, ka mēs drukājam pēc pieprasījuma, ir pasūtījums, mēs izdrukājam, nosūtām un mūsu klients uz katru pasūtījumu vienmēr nopelna. Un viņiem nav nekādi riski un zaudējumi ar noliktavā glabātiem pasūtījumiem, kas varbūt nekad netiks nopirkti. “Printful”, es domāju, bija īstā laikā, īstā vietā, kad līdzīgi servisi pirms pieciem gadiem bija zemas kvalitātes un mēs piedāvājām augstāku kvalitāti, ātrāku pasūtījuma izpildes ātrumu un daudzas tehniskās iespējas.

Starp “Printful” klientiem ir gan daudzmiljonu korporācijas, gan “YouTube” zvaigznes ar fanu atribūtiku, gan cilvēki, kuri grib, piemēram, apdrukāt sev un draugiem krekliņus uz vecmeitu ballīti.

Uzņēmuma repertuārā ir 150 dažādi produkti, tostarp krekli, krūzes, priekšauti, cepures, mugursomas, plakāti, legingi un citi.

“Ar nākamo gadu mēs plānojam dot selektētus finanšu datus publiski, jo ilgtermiņā mūsu mērķis ir piesaistīt investorus, būt publiskai kompānijai ASV. Latvijas meitasuzņēmums jau ir publiski. Pagājušogad bija pāris miljoni, šogad būs virs desmit miljoniem apgrozījumā. To arī visu varēs redzēt “Lursoftā”,” uzsver Siksnāns.