“Latvijas dzelzceļš” izvērš darbību, lai piesaistītu pa ceļiem vestās kravas

1 komentārs
“Latvijas dzelzceļš” izvērš darbību, lai piesaistītu pa ceļiem vestās kravas
VLADISLAVS PROŠKINS, F64

Tranzīta nozarei kopumā, jo īpaši dzelzceļam, pēdējie gadi Latvijā bijuši grūti, taču valstij piederošais “Latvijas dzelzceļš” apņēmies atrast jaunas biznesa nišas – plāno paplašināt darbību, smagos kravas automobiļus pārvietojot pa dzelzceļu, vēsta TV3 Ziņas.

“Latvijas dzelzceļam” jauns pakalpojums “Zaļā pārmija”, kas ļaus kravas no autoceļiem pārcelt uz dzelzceļu.

“Latvijas dzelzceļam” pēdējie gadi nav tie labākie. Dramatisks kravu apgrozījums kritums, drastiski izmaksu samazināšanas pasākumi, darbinieku atlaišana. Tomēr izstrādāts arī jauns biznesa plāns, kā kompāniju censties atgriezt “saulītē”, tai skaitā paplašinot darbības spektru.

Kā 4. jūnijā informēja uzņēmuma vadība, pēdējo gadu strādāts pie jauna pakalpojuma “Zaļa pārmija”, lai kravas no autoceļiem pārvirzītu uz dzelzceļu. Tas arī tika demonstrēts – kā kravas automašīnas treileris tiek novietots uz dzelzceļa platformas, lai tālāk no Rīgas dotos uz Liepājas ostu.

Pamata ieguvums ir ekoloģija. Dzelzceļš apkārtējai videi ir saudzīgāks transporta veids, tomēr arī no cenu viedokļa piedāvājums esot konkurētspējīgs, un autopārvadājumu jomā problēmas ar darba spēku. Savā ziņā arī iedzīvotājiem būtu tiešs ieguvums.

“Mūsu autoceļi ir noslogoti. Mēs daudz redzam smago automašīnu, tiem, kuri braukā ar vieglajām automašīnām, traucē braukt, protams,” atzīst “Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Tā sauktie kontreileru pārvadājumi nav jau nekāda jaunā tehnoloģija. Citviet tas darīts jau gadu desmitiem, taču pie mums, Latvijā, šīs sfēras attīstībā nav sekmējies.

Kā skaidro Loģistikas asociācijas vadītājs, lēnais progress saistīts ar pieejamo tehnisko nodrošinājumu un dažādiem normatīviem traucēkļiem. Rietumu valstīs šajā jomā ir liels valsts atbalsts.

“Mums bija un ir, protams, situācija stipri piezemētākā, bet vismaz mēs šobrīd kopīgi ar satiksmes ministru kopīgi ar Satiksmes ministriju risinām šo dialogu jau vairāk nekā pusgadu par dažām lietām, kas būtu vismaz precizējamas likumdošanā,” stāsta Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš.

Jāpiebilst gan, ka dzelzceļam arī iepriekš bijuši šiki prezentācijas pasākumi, piemēram, cerībās piesaistīt kravu pārvadājumus ar Ķīnu.

“Jau nostabilizējuši situāciju zinām, kādā veidā un kādu apjomu mums jāpārvieto. Šo būtu grūti salīdzināt ar Ķīnas vilcienu, kas atbrauc un aizbrauca. Un tā piecas reizes piecos gados. Šis ir regulārs pakalpojums, ko plānojam piedāvāt autopārvadātājiem Latvijā, varbūt vēlāk ne tikai Latvijā,” norāda “Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs.

Pa autoceļiem Latvijā patlaban pārvadā aptuveni 60 miljonu tonnu kravu. Dzelzceļa vadība gan atturas prognozēt, kādu daļu pīrāga varētu paņemt.

1 komentārs