Komentāri
Norvēģi sola Latvijas “saldumu leģendu” “Laimu” neapvienot ar igauņu “Kalev”
Foto: LETA

Norvēģijas kompānija “Orkla” negrasās nupat iegādāto Latvijas “saldumu leģendu” “Laima” apvienot ar igauņu sāncenšiem “Kalev”, kas arī pieder skandināvu “Orkla”. “Laima” darbinieku skaita samazināšana vai kādas citādas drastiskas pārmaiņas netiek plānotas, solīja Norvēģijas uzņēmuma pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, vai uzņēmumā tiek plānotas kādas investīcijas, stāsta TV3 žurnālists Jānis Zvērs.

Norvēģu “Orkla” salīdzinoši pēkšņi kļuvusi par “NP Foods” un tam piederošo uzņēmumu “Laima”, “Gutta”, “Staburadze”, “Staburadzes konditoreja” un “Margiris” īpašnieci.

“Orkla” jau ir pārstāvēta Baltijas reģionā, jo grupai pieder Latvijas dārzeņu pārstrādes uzņēmums “Spilva” un “Ādažu čipšu” ražotājs “Latfood”, Igaunijas šokolādes un konfekšu ražotājs “Kalev” un pārtikas pārstrādes uzņēmums “Põltsamaa Felix”, kā arī Lietuvas pārtikas pārstrādes uzņēmums “Suslavičius-Feli”.

“Laima” pašreizējā vadība skaidroja, ka “Orkla” piedāvājums esot bijis pietiekami izdevīgs, tādēļ darījums varējis notikt. Iepriekš ziņots, ka iepriekš “Laima” un “Staburadze” sūdzējās par reiderisma mēģinājumu. “Laima” pārstāve Rita Voronkova pauda, ka reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns. Pēc “Laima” pārstāvju paustā šīs personas iepriekš jau bijušas saistītas ar reiderisma mēģinājumiem citos uzņēmumos.

Foto: Ieva Mārtiņa

Foto: Ieva Mārtiņa

R. Gulbis, komentējot “Laima” pārdošanu, pauda, ka darījums “dod pieeju jaunu tehnoloģiju, padziļinātas zināšanas un labi dokumentētu pārtikas un produktu drošības sistēmu”. Tas ļaušot attīstīt sen izveidotajiem zīmoliem tālāk un pavēršot jaunas iespējas uzņēmumam.

“Orkla” akcijas tiek kotētas Oslo fondu biržā, un tā galvenā mītne atrodas Oslo, Norvēģijā. “Orkla” ir vadošais piegādātājs pārtikas jomā Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā, teikts kompānijas mājaslapā. Turklāt grupai esot labas pozīcijas noteiktās produktu kategorijās Indijā, Čehijā, Austrijā, Polijā un Krievijā. Uzņēmums esot arī nozīmīgs piegādātājs tieši Eiropas maizes tirgū. “Orkla” vīzija esot uzlabot ikdienas dzīvi ar veselīgākiem un patīkamākiem vietējiem zīmoliem.

Grupa darbojas arī alumīnija, HES un nekustamā īpašuma nozarēs.

Grupas apgrozījums 2013.gadā sasniedza 33 miljardus Norvēģijas kronu (4,13 miljardus eiro).

“NP Foods” apgrozījums 2013.gadā bija 64,32 miljoni eiro salīdzinājumā ar 58,77 miljonu apgrozījumu pirms gada. Kompānijas peļņa pērn bijusi 1,107 miljoni eiro salīdzinājumā ar 304 584 eiro peļņu 2012.gadā.

“NP Foods” īpašnieks ir Maltā reģistrētā sabiedrība “Nordic Partners Food Limited”. Aģentūras LETA arhīva informācija liecina, ka 51% akciju Maltā reģistrētās sabiedrības īpašnieks ir Latvijas uzņēmējiem piederošā AS “Nordic Partners”, kuras lielākais akcionārs ir Daumants Vītols.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl