Laba vai slikta ziņa? Bankas atkal sākušas dāsni izdāļāt kredītus

Komentāri

Dažas lielās bankas pērn atsākušas izsniegt nelielus, ne ar ko taustāmu nenodrošinātus kredītus maziem un vidējiem uzņēmumiem. Savukārt kredītu izsniegšanas metodes atsauc atmiņā pirmskrīzes laiku un dažiem var likt secināt, – bankas sākušas atkal kredītus mest pakaļ, tādējādi braucot no viena grāvja otrā.

Proti līdz šim gana lielajam tautsaimniecības sektoram – maziem un vidējiem uzņēmumiem – bankas ilgstoši bija pagriezušas muguru. Bankas gan norāda – tā gluži neesot, tomēr kopumā bankas metušas pie malas pārlieko piesardzību, jo uzlabojusies ekonomiskā situācija, pieaugusi konkurence un vispār – bankām ir ļoti daudz naudas, kas jāliek lietā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Uzņēmuma Ciemakukulis piemērs

Šis ir piektais gads, kopš uzņēmums Ciemakukulis atvēra pirmo kafejnīcu, kur pārdot pašu ceptas bulciņas, kūkas un tortes. Bizness sākts ar tuvinieku un draugu atbalstu. Tagad atvērtas jau trīs ēstuves.

Pirmais aizdevums bija iekārtu līzings pirms dažiem gadiem. Toreiz uzņēmumam nācās nopūlēties, lai to saņemtu. Taču pirms pusgada Ciemakukulis, tā īsti neprasot, tieši otrādi – no bankas saņēma piedāvājumu aizņemties.

Gatis, uzņēmuma Ciemakukulis līdzīpašnieks:

Tiešām banka pati nāca ar piedāvājumiem, jo viņiem esot jauns pakalpojums, kas saistīts ar karšu maksājumu karšu līdzekļu apgrozīšanu. Banka pauda – tā vienkārši izvērtē attiecīgi pēc tā, cik tev liels apgrozījums, un uzreiz gatavi piedāvāt summu.

Tas esot teju tāpat kā privātpersonu gadījumā, kad banka pati piedāvā kredītu. Ciemakukulim ar apgrozījumu vidēji 400 tūkstoši eiro gadā, aizdoti 10 tūkstoši.

Izsniegt nelielus kredītus – banku stratēģisks lēmums

Ciemakukulim izsniegtais ir viens no daudzajiem kredītiem, kuru kopš pērnā gada otrās puses izsniedza Citadele banka. Bankai tas ir stratēģisks lēmums izsniegt nelielus, līdz 20 tūkstošu eiro kredītus bez nodrošinājuma.

Banka pati izvērtē klienta maksātspēju un proaktīvi piedāvā kredītu. Bet šoreiz kredītu mešana pakaļ ir savādāka nekā treknajos gados.

 

Skaties video un uzzini vairāk!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl