Kostimi.lv pieredze: Svarīgākā ir komanda, un tā mēdz kļūdīties – svarīgi to atļaut

Pievienot komentāru

”Kostimi.lv” pieredzi varētu raksturot, pārfrāzējot Rūdolfa Blaumaņa vārdus, ”mans zelts ir mana tauta” uz ”uzņēmuma zelts ir tā darbinieki”. Mēs visi mēdzam kļūdīties, un kļūdās arī darbinieki, taču tāpēc tie uzreiz nav bargi jāsoda vai jāatbrīvo. ”Swedbank” projektā ”Pieredze ir bagātība” ar savu stāstu, kura pamatā ir atziņas, cik būtisks ir darbinieks, dalās uzņēmums SIA ”Marki Group”.

”Swedbank” projekts ”Pieredze ir bagātība” šogad notiek pirmo reizi, un tajā uzņēmēji aicināti dalīties savā pieredzē ar mērķi sekmēt Latvijas uzņēmējdarbības attīstību, iedvesmojot citus uzņēmējus un sabiedrību kopumā nodarboties ar uzņēmējdarbību.

Nepazaudēt labus darbiniekus un saprast, ka komanda ir prioritāte

Uzņēmums SIA ”Marki Group”, kas plašāk zināms ar zīmolu ”Kostimi.lv”, nodarbojas ar tematisko ballīšu un dažādu svētku preču un aksesuāru tirdzniecību. Šobrīd uzņēmumā bez vadītājas Kristīnas Beļajevas-Aeinovas strādā četru cilvēku komanda, sezonas laikā pieaicinot papildspēkus.

”Viena no lielākajām kļūdām bija tā, ka neļāvu darbiniekiem kļūdīties. Tādēļ tagad, atskatoties atpakaļ, saprotu, ka esmu atbrīvojusi no darba dažus ļoti vērtīgus kadrus [darbiniekus – red.]. Tagad personāls ir viena no manām svarīgākajām prioritātēm. Apzinos, ka laba komanda ir zelts, jo esmu pieredzējusi, kas ir slikta komanda, un cenšos šo pieredzi vairs neatkārtot,” saka Kristīna.

Ja laiku spētu pagriezt atpakaļ, Kristīnai ir arī kāda cita ar darbiniekiem saistīta lieta, ko viņa darītu citādi. Proti, jau sākotnēji tiktu skaidri definēti uzņēmuma mērķi, kā arī par tiem tiktu informēta komanda.

”Lai arī esmu daudz lasījusi par to, vienmēr nenovērtēju to, ko var izdarīt vienkārša lieta – mērķa uzstādīšana komandai. Tikai šogad, gada sākumā, izvirzīju apgrozījuma mērķus komandai visam gadam un katram mēnesim. Žēl, ka es to nedarīju iepriekš. Komandas informēšana par mērķiem palīdz tos izpildīt,” pieredzē dalās Kristīna.

No 100 latiem līdz 200 tūkstošu eiro apgrozījumam

Uzņēmumam SIA ”Marki Group” sākotnēji bija divi apģērbu veikali, kas bankrotēja. Pēc šīs neveiksmes uzņēmuma īpašniece savus tolaik pēdējos 100 latus ieguldīja ar uzņēmuma tagadējo darbības virzienu saistītu preču iegādē no ASV vairumtirdzniecības uzņēmuma. Šīs preces tālāk ar interneta veikala starpniecību realizētas Latvijas tirgū.

Turpmākā uzņēmuma attīstība notika pakāpeniski – no preču noliktavas mājās līdz nu jau 250 kvadrātmetrus lielam birojam, kas arī šobrīd ir ”Kostimi.lv” galvenā mītne.

Daloties pieredzē ar citiem, Kristīne saka: ”Mana pieredze rāda, ka, sākot biznesu, ir jāpārzina visi posmi uzņēmumā, īpašnieks nevar būt piramīdas virsotnē, īpašniekam ir jābūt uzņēmuma virpulī iekšā kopā ar savu komandu.”

Ja SIA ”Marki Group” saņemtu ”Swedbank” projekta ”Pieredze ir bagātība” naudas balvu, tad šie līdzekļi tiktu atvēlēti biroja grīdas seguma remontam, kas iepriekš izrādījies nekvalitatīvs.

Balso par SIA ”Burti” pieredzes stāstu portālā Pieredze.lv!

”Swedbank” projekts ”Pieredze ir bagātība” sniedz iespēju uzņēmējiem ne vien dalīties savā pieredzē, tādējādi iedvesmojot citus, bet arī cīnīties par galveno balvu 5000 eiro apmērā, kā arī individuālas ekspertu konsultācijas sava biznesa turpmākai attīstībai. Galvenās balvas ieguvēju noteiks žūrija, bet 1000 eiro lielās simpātiju balvas ieguvēju – sabiedrības balsojums.

Balvu 5000 eiro apmērā saņems uzņēmums, kas būs guvis augstāko žūrijas novērtējumu, tikmēr 1000 eiro balvas ieguvēju noteiks publiskais balsojums internetā. Balsošana internetā sākas 5. novembrī un noslēgsies 20. novembrī pulksten 10.00. Balsot iespējams vienu reizi stundā, izmantojot sociālā tīkla ”Facebook” profilu.

Projekta nolikumu meklē portālā Pieredze.lv.

BALSO PAR SAVU FAVORĪTU ŠEIT!