4 komentāri

Konkurences padomi (KP) sadusmojuši pagājušā gada nogalē skaļi izskanējušie paziņojumi par it kā gaidāmo pārtikas cenu strauju kāpumu. Šī institūcija, kas atbild par brīvā tirgus principu ievērošanu, uzskata, ka ekonomiska pamatojuma lielam cenu pieaugumam patlaban nav, tāpēc šos paziņojumus var uzlūkot kā signālu visiem tirgus dalībniekiem saskaņoti celt cenas.

Asus Konkurences padomes pārmetumus par konkurentu musināšanu uz piena produktu cenu celšanu, saņēmis nozares lielākais tirgus spēlētājs, uzņēmums “Food Union”. Pirms kāda laika koncerna vadītājs Normunds Staņēvičs paziņoja, ka 2016. gadā Latvijas patērētājs baudīja ļoti lētus piena produktus, un šogad jārēķinās ar cenu pieaugumu. Kā iemesls tika minēts svaigpiena cenu kāpums.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Skaidrīte Ābrama, Konkurences padomes vadītāja:

Protams, iepirkuma cenas svaigpienam ir cēlušās, bet šis pieaugums nav bijis tik dramatisks, lai visai industrijai vajadzētu runāt, ka nu tik palielināsies cenas.

Šādi paziņojumi īpaši nepieņemami esot no “Food Unio”n puses, kas apvieno divus lielākos Rīgas, kā arī Valmieras piena pārstrādes kombinātus.

Skaidrīte Ābrama, Konkurences padomes vadītāja:
Ja nozares lielākais spēlētājs sāk runāt par cenu celšanu, nevis domā kā efektivizēt ražošanu, tad no konkurences tiesību viedokļa, tas var tikt uzskatīts kā signāls visai industrijai saskaņoti darboties un celt cenas. Tāpēc Food Union ir izteikts brīdinājums.

Uzņēmumā gan taisnojas, ka paziņojums par cenu celšanos ir nekas vairāk kā tirgus situācijas analīze, ne aicinājums konkurentiem.

Normunds Staņēvičs, Food Union viceprezidents:
Kam mēs nevaram piekrist, ir tas, ka sējam bažas. Tas, ko mēs darījām, – skaidrojām, kas notiek piena tirgū, kur pieredzējām strauju svaigpiena cenas celšanos.

Tikmēr veikalu tirgotāji apgalvo, ka cenu celšanās jau šobrīd notiek un “Food Union” nereti ir celmlauzis šajā ziņā. Piemēram, vasarā pasterizēta piena paka maksāja vidēji 72 eiro centus, bet pašlaik jau 96 eiro centus. Pārstrādātāji jaunajos līgumos to pamato gandrīz tikai ar svaigpiena cenu celšanos.

Henriks Danusēvičs, Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents:
Ražotāji mums atsūta shēmas, kā aug cenas pasaules tirgū, sazīmē drausmīgas līknes. Taču Latvijas iekšēja tirgū cenām būtu jābūt atšķirīgām, jo vietējam ražojumam ir mazāki loģistikas izdevumi.

Ābrama, kuras vadītā iestāde nolēmusi analizēt, kas notiek nozarē, ir pārliecināta, ka piena pastrādātajiem joprojām ir daudz neizmantotu jaudu un efektivitātes rezervju, lai svaigpiena cenu kāpumu vairāk paņemtu uz sevi. Piemēram, Lietuvā piena produktu cenas nekāpjot. Food union gan uzsver, ka cenu kāpums produktiem ir vismaz uz pusi mazāks kā cenu pieaugums svaigpienam, kas apliecinot, ka tirgū konkurence ir ļoti sīva.

TOP komentāri

  • SO.
    0 0 0

    SO.

    Izskatās, ka Konkurences padomes darbinieki veikalos neiepērkas. Vai nu tādus ikdienas "sīkumus" neredz vai viniem ir speciālā apgāde kā krievu laikos.
  • Edīte
    0 0 0

    Edīte

    Pārtikas cenu kāpums notiek jau nedēļas 3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    KP vadībai biežāk vajadzētu sekot līdz - kas notiek veikalu plauktos ! Vai viņi domā , ka esam DUMJI un labi neredzam - tas taču nopietni redzams arī mūsu maciņos .
    Skumji , ka mūs uzskata par tādiem MUĻĶIEM !
  • Dainis
    0 0 0

    Dainis

    Jau kādu mēnesi pienam, sviestam u.c. jau riktīgs cenu pieaugums..

Pievienot komentāru

Ienāc ar sociālo tīklu profilu vai ievadi savu vārdu

Esi pieklājīgs savos izteicienos. Viedokli argumentē. Raksti tikai tādu komentāru, kas pauž tavu viedokli vai ir noderīgs citiem portāla lietotājiem. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem komentēšanas iespēja liegta.

Lasi vēl