Ko darīt, lai latviešu uzņēmēju produkti “aiziet” Ķīnas tirgū? Daži zelta likumi!

1 komentārs

Pielāgots iepakojums, ekskluzīvs produkts, garš derīguma termiņš – šie ir tikai daži no zelta likumiem, kas Latvijas uzņēmējiem jāievēro, plānojot par plašā Ķīnas tirgus iekarošanu. Lai saprastu, kā to pielāgot Āzijas tirgum, vairāki desmiti uzņēmēju otrdien, 16. februārī, dalījās savstarpējā pieredzē.

Šobrīd milzīgā Ķīna kopējā Latvijas eksporta struktūrā aizņem tikai 1%. Galvenokārt tās ir dažādas izejvielas, lai preces ražotu pašas Ķīnas uzņēmumi. Taču ar katru gadu situācija nedaudz, tomēr mainās.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kaspars Rožkalns, kurš Ķīnā vada Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecību, zina vietējās īpatnības un to, kā ķīnieši raugās uz precēm. “Piemēram, mēs pērkam veikalos zaļo tēju un domājam, ka tā ir zaļā tēja. Viņi, šeit atbraucot, nedomā, ka tā ir zaļā tēja,” saka Rožkalns.

Foto

Tāpat aptuveni gadu Ķīnas tirgū cenšas nostiprināties uzņēmums Latvijas piens. Tā kā valstī nav siera lietošanas tradīciju, vizuālais noformējums ieguvis tikai dažas nianses, taču pieprasīts garš derīguma termiņš – pat līdz pusotram gadam. Uzņēmuma pārstāve piekrīt, ka Latvija nespēs kļūt par eksportētāju ar milzīgiem apjomiem, tādēļ apzināti izvēlēta ekskluzīvā niša.

“Mēs varam iet uz kvalitāti. Sniega bumbas, siera rituļi. Produkts ar pievienoto vērtību – produkts ar stāstu kvalitāti,” saka Alise Birzniece, Latvijas piens zīmola vadītāja.

Pirmo izmēģinājuma partiju nosūtījis arī uzņēmums Pūres šokolāde – arī mērķējot uz “augstajiem plauktiem”. “Ķīniešiem bija svarīgi, ka mūsu iepakojumā ir minēts, ka tas satur beļģu šokolādi, jo tas diferencē to no pārējiem iekšzemes produktiem,” saka uzņēmuma pārstāvis Viktors Bulmanis.

Skaties video un uzzini vairāk!

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl