Juvelierizstrādājumu tirgotājs “Jahonts” iekļauts PTAC “melnajā sarakstā”

4 komentāri
Juvelierizstrādājumu tirgotājs “Jahonts” iekļauts PTAC “melnajā sarakstā”
Attēlam ir ilustratīva nozīme. (TOMAS URBELIONIS/F64)

Pēc patērētāja sūdzības izskatīšanas un Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu pieņemšanas juvelierizstrādājumu tirgotājs “Jahonts” iekļauts Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) “melnajā sarakstā”, liecina Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Lēmums pieņemts 7. jūlijā. Iemesls sūdzības izskatīšanai bijis neatmaksātā nauda 398,05 eiro apmērā patērētājam par līguma noteikumiem neatbilstošu gredzenu.

Lēmumā sacīts, ka patērētāja prasījusi tirgotājam mainīt gredzenu pret citu gredzenu, jo esošajam gredzenam, ko iegādājusi 2019. gada 1. jūlijā, pērnā gada septembrī pārklājums sāka zaudēt savu kvalitāti un izskatu. Patērētāja sākotnēji vērsās pie juvelierizstrādājumu tirgotāja ar iesniegumu, prasot mainīt gredzenu vai izsniegt dāvanu karti. Tomēr tirgotājs norādīja, ka gredzena bojājumi radušies ārēja mehāniska spēka iedarbības rezultātā, neievērojot lietošanas noteikumus, un patērētājai piedāvāja tikai gredzena remontu, atjaunojot nogājušo rodija pārklājumu.

Tāpat “Jahonts” piedāvāja veikt gredzenam neatkarīgu ekspertīzi, vai, ņemot vērā, ka patlaban gredzens atrodas pie patērētājas, pašai patērētājai nodot gredzenu ekspertīzei. Savukārt patērētāja strīdā atzīmēja, ka gredzenu lietojusi ļoti saudzīgi, un nepiekrīt gredzena remontam, jo uzskata, ka pēc gredzena rodija pārklājuma atjaunošanas tas nesaglabāsies ilgstoši.

Vienlaikus lēmumā atzīmēts, ka, atbilstoši komisijas rīcībā esošai informācijai, tirgotājs ir rekomendējis citam patērētājam, kas ir iegādājies divus baltā zelta gredzenus, atjaunot gredzenu pārklājumu reizi gadā. Savukārt šīs sūdzības patērētāja pirms pirms gredzena iegādes nav saņēmusi informāciju par nepieciešamību atjaunot gredzena rodija pārklājumu reizi gadā. Tāpat kompānija nav sniegusi skaidrojumu informācijas nesniegšanai vai apstrīdējusi tās sniegšanas nepieciešamību.

Tādējādi komisija secina, ka, patērētājai nesaņemot visu informāciju par gredzena īpašībām, komisijas ieskatā, saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, gredzens uzskatāms par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.

Lēmumā minēts, ka atbilstoši minētajiem faktiem, kā arī tirgotāja nostājai neapstrīdēt nepieciešamību atjaunot gredzena pārklājumu reizi gadā, komisija uzskata, ka ir pamatoti uzlikt kompānijai par pienākumu atmaksāt patērētājai naudu, kas samaksāta par gredzenu. Ņemot vērā, ka patērētāja gredzenu izmantoja neilgi – divus mēnešus -, komisijas ieskatā, patērētājai ir jāsaņem atpakaļ visa samaksātā naudu, proti, 398,05 eiro saskaņā ar 2019. gada 1. jūlija čeka kopiju.

Kā liecina “Firmas.lv” informācija, “Jahonts” 2018. gadā strādāja ar 10,064 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 2,354 miljonu eiro apmērā. Kompānija reģistrēta 1993. gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 455 252 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vjačeslavs Karjukovs.