Hokejistu atbalstītais slieku bizness piesaista arvien vairāk uzmanības

Komentāri

Pēdējā laikā augusi interese par Latvijas hokejistu atbalstīto slieku biznesu. Iepriekš aukstu dušu Latvijas ražotājiem sagādāja Krievijas rubļa svārstības, tāpēc daļa Krievijai domātās produkcijas būs jāiztirgo tepat, Latvijā, taču pavisam drīz plānots piedāvāt jaunu produktu no slieku pārstrādātā komposta, bet šā biznesa investori saka – šis varētu būt būtisks pagrieziena gads.

Lielākais jaunums slieku audzētavā Mālpilī ir šķidrais mēslojums. Šobrīd tiek iepakotas pirmās partijas, kuras tālāk tiks sūtītas, piemēram, uz Čehiju, Somiju un Igauniju. Līdz aprīļa vidum ražotāji cer arī nokārtot sertifikāciju šim produktam, lai to būtu vieglāk eksportēt.

Rihards Pulturs, Latvijas Slieku audzētāju asociācijas prezidents:
Tad ir stipri cita attieksme pret tevi, ka viņi redz, ka tu tomēr esi kaut ko darījis, pārbaudījis, tāpēc bez tās sertifikācijas noteikti nevar neko iesākt.

Šķidrais mēslojums gan nav nekāda jauna Amerika un to izmanto augu laistīšanai, lai augi uzņemtu nepieciešamās barības vielas.

Latviešu ražotāji cer ielauzties pasaules tirgū

Latviešu ražotāji cer pasaules tirgū ielauzties palīdzēs augstā kvalitāte un arī cena. Tāpat ražotāji turpina sūtīt slieku saražotā komposta paraugus uz citām valstīm. Viens no Mālpils ražotnes investoriem hokeja treneris Oļegs Sorokins saka – šis varētu būt būtiska pagrieziena gads.

Oļegs Sorokins, hokeja treneris, slieku biznesa investors:

Šogad kaut kā pēkšņi tāda interese ir daudz lielāka arī no Eiropas puses un arī no arābu valstīm – ir gan zvani, gan arī ir cilvēki, kas brauc skatīties ražotni. Ļoti interesants gads ir priekšā un daudz darba.

Tomēr slieku biznesā investīcijas netiek atgūtas tik strauji, kā iepriekš cerēts. Viens no iemesliem – arī Krievijas rubļa svārstības, kas būtiski ietekmējušas eksportu uz Krieviju. Šobrīd virs ūdens palikuši apmēram 6-7 ražotāji.

Rihards Pulturs, Latvijas Slieku audzētāju asociācijas prezidents:

Visiem iet ļoti grūti, tāpēc, ka visu laiku jau investē un, kad sāks nākt atpakaļ, tad jau būs vienkāršāk. Kas kaut cik darbojās, tie visi turas un mēs savstarpēji kontaktējamies un ar lieliem kontraktiem esam gatavi kopā startēt.

Par spīti grūtībām, ražotāji tomēr atzīst, ka pārliecība par Latvijas produktu tikai pieaug. Šobrīd Mālpils ražotne strādā pie tā, lai iegūtu bioloģiskās ražotnes statusu, lai mēslojumu piedāvātu bioloģiskajiem audzētājiem. Tāpat ražotnē izmēģina, kā uz slieku saražoto kompostu reaģē, piemēram, tomāti un koku stādi.

Foto:

Skaties video!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl