Ģimenes spēks un ticība produktam palīdz pārvarēt grūtības – dārzeņu čipsu ražotāju SIA ”Zeldari” pieredze

3 komentāri

Ģimenes uzņēmums ”Zeldari”, kas ražo dārzeņu čipsus no Latvijas bietēm, ķirbjiem un kartupeļiem, darbības laikā pieredzējis vairākas kļūdas, no kurām varēja arī izvairīties, taču ticība savam darbam palīdzēja pārvarēt grūtības, un nu SIA ”Zeldari” dalās savā stāstā ”Swedbank” īstenotajā projektā ”Pieredze ir bagātība”, lai citi neuzkāptu uz tā paša ”grābekļa”.

”Swedbank” īstenotais projekts ”Pieredze ir bagātība” šogad notiek pirmo reizi, un tajā uzņēmēji aicināti dalīties savā pieredzē ar mērķi sekmēt Latvijas uzņēmējdarbības attīstību, iedvesmojot citus uzņēmējus un sabiedrību kopumā nodarboties ar uzņēmējdarbību.

Dažkārt izskats var būt svarīgāks par saturu

”Čipsu ražošanu sākām 2017. gada jūnijā, uzreiz ”paklūpot” aiz pirmā akmens, jo mūsu izvēlētais iepakojums izrādījās nepiemērots mūsu produktam. 2018. gada februārī ar jauno iepakojumu produktu varējām piedāvāt ”Stockmann”, ”Rimi Klēts” un citiem veikaliem,” atceras Ieva.

Viņa atzīst, ka sākotnējais klupšanas akmens lika pieņemt lēmumu par efektīgāka iepakojuma izveidi, jo, kamēr produkts ir jauns un savu ceļu pie pircēja vēl meklē, izskats dažkārt ir svarīgāks par saturu.

Nepārsteigties un darīt visu pēc kārtas

SIA ”Zeldari” dibināta 2016. gadā, taču reāla ražošana uzsākta tikai teju gadu vēlāk. ”Nodibinot uzņēmumu, uzreiz atradām ražošanas telpas, ko īrēt, bet vēl nebija pilnībā izstrādāta produkta ražošanas tehnoloģija. Kā vēlāk izrādījās, tehnoloģijas izstrādei bija nepieciešams daudz ilgāks laika posms, nekā bija plānots. Līdz ar to ievilkās ”tukšais” periods, kad bija tikai izdevumi, bet nebija nekādu ieņēmumu,” stāsta uzņēmuma dibinātāja Ieva Būmerte, atzīdama, ka tolaik šī kļūda jaunajam uzņēmumam finansiāli bija visdārgākā.

Ieva arī neslēpj, ka produkta iepakojums joprojām sagādā izaicinājumus, jo gada laikā paaugstinājušās iepakojumu cenas, kas būtiski iespaido čipsu ražotāju izmaksas. Ieva arī dalās pieredzē tieši saskarsmē ar iepakojumu ražotājiem, proti, firmas, kas ar to nodarbojas, ar ”iesācējiem” īpaši runāt nevēlas. ”Ir jāpasūta vismaz 10 000 iepakojuma vienību, kas mazajam uzņēmējam ir liels daudzums un sākotnēji liels finansiāls ieguldījums,” pieredzē dalās SIA ”Zeldari” īpašniece.

Šobrīd ”Zeldari” ir pārvarējuši būtiskākos šķēršļus, sekmīgi turpina strādāt. Uzņēmums lepojas ar savu īpašo čipsu ražošanas tehnoloģiju, neko nešpikojot. Tāpat prieku un gandarījumu rada, ka čipsu ēdāji izsaka atzinīgus vārdus par produktu un veikali izrāda interesi tos izlikt savos plauktos.

Ja uzņēmums saņems ”Swedbank” projektā paredzēto naudas balvu, tā tiks ieguldīta uzņēmuma attīstībā, proti, ražošanas iekārtās.

Balso par SIA ”Zeldari” pieredzes stāstu portālā Pieredze.lv!

”Swedbank” projekts ”Pieredze ir bagātība” sniedz iespēju uzņēmējiem ne vien dalīties savā pieredzē, tādējādi iedvesmojot citus, bet arī cīnīties par galveno balvu 5000 eiro apmērā, kā arī individuālas ekspertu konsultācijas sava biznesa turpmākai attīstībai. Galvenās balvas ieguvēju noteiks žūrija, bet 1000 eiro lielās simpātiju balvas ieguvēju – sabiedrības balsojums.

Balvu 5000 eiro apmērā saņems uzņēmums, kas būs guvis augstāko žūrijas novērtējumu, tikmēr 1000 eiro balvas ieguvēju noteiks publiskais balsojums internetā. Balsošana internetā sākas 5. novembrī un noslēgsies 20. novembrī pulksten 10.00. Balsot iespējams vienu reizi stundā, izmantojot sociālā tīkla ”Facebook” profilu.

Projekta nolikumu meklē portālā Pieredze.lv.

BALSO PAR SAVU FAVORĪTU ŠEIT!