Galerija: Iepazīstina ar “Rail Baltica” ātrgaitas vilciena zīmola dizaina konceptu

21 komentārs
Galerija: Iepazīstina ar “Rail Baltica” ātrgaitas vilciena zīmola dizaina konceptu
Attēliem ir ilustratīva nozīme un vilciena dizains realitātē var atšķirties. (PUBLICITĀTES FOTO)

“Rail Baltica” Baltijas valstu kopuzņēmums AS “RB Rail” ceturtdien, 22. aprīlī, Rīgā publicējis nākotnes ātrgaitas vilciena zīmola dizaina konceptu, informēja “RB Rail” pārstāvji.

“RB Rail” turpina skaidrot ātrgaitas vilciena priekšrocības un iespējamos dizaina koncepta virzienus, ļaujot ikvienam iztēloties, kā nākotnē varētu izskatīties vilciens. Vizualizācijās, kas balstītas uz vispārēju ātrvilciena modeli, iekļautas šī transporta līdzekļa galvenās priekšrocības, ņemot vērā, ka šis būs pirmais pilnībā elektrificētais vilciens, kas savienos Baltijas valstis ar pārējo Eiropu/

“Pērn Baltijā veiktā pētījuma dati liecina, ka tikai 37% iedzīvotāju Igaunijā un Latvijā, un 27% Lietuvā ir pārvietojušies ar ātrgaitas vilcienu,” stāsta “RB Rail” valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna, papildinot – tas nozīmē, ka uzņēmumam jāturpina aktīvi informēt un izglītot sabiedrība par personīgajiem, vides un ekonomiskajiem ieguvumiem, ko ātrgaitas vilciens sniegs reģiona iedzīvotājiem, kā arī par pozitīvo pieredzi, ko ikviens pasažieris var gūt, ceļojot ar ātrgaitas vilcienu.

“Rail Baltica” dizaina koncepta vienojošais elements – Baltijas jūra

Iedvesma konceptam rasta no elementa, kas savieno visas trīs Baltijas valstis – Baltijas jūras. Saule, jūra un smiltis ir atspoguļotas vilciena modeļa krāsu gammā. Šis virtuālais dizaina koncepta modelis ir radīts, iedvesmojoties no modernākajiem ātrgaitas vilcieniem Eiropā un citviet pasaulē.

Ātrgaitas vilcienā komforts un pasažieru pieredze ir prioritāte

Standarta klasē vilcienu veidos astoņi vagoni, katrā no tiem paredzot 70 sēdvietas. Vilcieni būs aprīkoti ar bezvadu internetu, USB pieslēgvietu, uzlādes punktiem un ekrāniem, kuros tiks atspoguļota aktuālā brauciena informācija. Savukārt, pirmās klases vagoni līdzīgi kā lidmašīnās sniegs pasažieriem lielāku komforta līmeni, piemēram, ir paredzēta lielāka personiskā telpa, mazāks pasažieru skaits un papildu vieta kājām. Biznesa ceļotājiem būs iespēja izmantot telekonferenču iespējas īpaši aprīkotā sapulču telpā ar prezentācijas ekrāniem. Kafejnīca, kas atradīsies starp standarta un pirmo klasi, būs pieejama visiem pasažieriem, lai ceļojuma laikā iegādātos dzērienus un uzkodas.

Dzelzceļa pieejamība visiem

Lai nodrošinātu ērtu pārvietošanās iespēju ar vilcienu visiem neatkarīgi no ceļojuma mērķa, plānoti arī atsevišķi velo un bagāžas nodalījumi, savukārt, lai ceļošana būtu vēl ērtāka darījumu un atpūtas braucieniem, pasažieriem būs iespēja reģistrēt bagāžu savienojumos ar lidostām.

“Rail Baltica” ātrvilcienos būs paredzēta īpaša vieta cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī izveidota ratiņ krēsliem domāta ieeja un prioritāšu sēdvietas senioriem. Vilcienu labierīcības tiks aprīkotas ar bērnu pārtinamo galdu. Arī mājdzīvnieki varēs ceļot kopā ar saimniekiem visos “Rail Baltica” maršrutos.

Drošība pirmajā vietā

Dzelzceļš tiek uzskatīts ne tikai par vienu no drošākajiem transporta veidiem, bet arī zaļāko – elektrificēta dzelzceļa līnija emitē mazāk ogļskābās gāzes (CO2) izmešu nekā gaisa vai sauszemes transports.

Ņemot vērā, ka “Rail Baltica” būs pirmais ātrgaitas vilciens Baltijas valstīs, drošības aspekts ir īpaši svarīgs, norāda projekta īstenotāji. “Vilciens tiks aprīkots ar ugunsdrošības sistēmām, tostarp dūmu detektoriem, ugunsdzēšanas ierīcēm, videonovērošanas sistēmu, vadītāju uzraudzības sistēmu, kā arī ārkārtas izsaukuma pogu, kuru pasažieri varēs izmantot, lai sazinātos ar vilciena darbiniekiem. Mēs plānojam vilcienu dizainu konceptu atbilstoši augstākajiem ergonomikas un komforta standartiem,” norāda “RB Rail” Sistēmu un Operāciju Departamenta vadītājs.

Tā kā “Rail Baltica” ritošā sastāva iepirkumi vēl tiks organizēti, attiecīgie attēli neataino nevienu no esošo vilcienu ražotāju modeļiem.