23 komentāri
“Elvi” pārstāve uzskata, ka “Lidl” ienākšana var nest arī nopietnus zaudējumus Latvijas tautsaimniecībai
Foto: Scanpix

Vācijas zemo cenu veikalu tīkla “Lidl” ienākšana Latvijas tirgū var nest arī nopietnus zaudējumus tautsaimniecībai, jo līdz ar masveida lēto produktu importu no ārvalstīm Latvijas ražotāji zaudēs savu konkurētspēju, sacīja SIA “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.

“Ja tirgū parādīsies jauns, nozīmīgs spēlētājs, tas nesīs izmaiņas visā nozarē. Pircēji viennozīmīgi var cerēt uz cenu pazemināšanos, tomēr “Lidl” ienākšana Latvijā var nest arī nopietnus zaudējumus mūsu tautsaimniecībai, jo “Lidl” ir liels, starptautisks zemo cenu tīkls, kas ir atpazīstams daudzviet Eiropā un savu cenu politiku galvenokārt nodrošina ar apjomīgiem iepirkumiem no lieliem ražotājiem vairāku valstu tirgum vienlaikus,” sacīja Vārtukapteine.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Viņa atzina, ka diez vai šā tīkla plauktos atradīsim daudz Latvijas preču – lielākā daļa vietējo ražošanas uzņēmumu nav tik lieli, lai ilgtermiņā varētu nodrošināt preču piegādes visam “Lidl” tīklam par viņiem tīkamām cenām. “Līdz ar masveida lēto produktu importu no ārvalstīm, Latvijas ražotāji zaudēs savu konkurētspēju, būs spiesti savu produkciju tirgot lētāk, iespējams, samazināt ražošanas jaudu, vai meklēt citus attīstības ceļus,” piebilda “Elvi” pārstāve.

“Krīzes gados sabiedrība beidzot sāka apzināties, cik svarīgi ir pirkt vietējos produktus, sāka veidoties izpratne par to, ka Latvijā audzēta vai ražota produkta iegāde nozīmē ne tikai gardu un veselīgu maltīti, bet arī atbalstu vietējai ekonomikai. Šo gadu laikā visu veikalu plauktos būtiski pieaudzis Latvijā ražotu produktu īpatsvars. Sabiedrība viennozīmīgi ir kļuvusi izglītotāka, tomēr agresīva zemu cenu politika var apdraudēt Latvijas produktu audzētāju un ražotāju pozīcijas tirgū,” uzsvēra Vārtukapteine.

Kā ziņots, LNT ziņas jūlija beigās vēstīja, ka Latvijā drīzumā varētu ienākt Vācijas zemo cenu veikalu tīkls “Lidl”, kas jau iegādājies zemes gabalu vairumtirdzniecības bāzes izbūvei.

Raidījums noskaidrojis, ka zemesgabala Rīgā, Dzelzavas ielā 75b, kur plānota koku izciršana jaunbūvējama lielveikala dēļ, īpašuma attīstītājs ir SIA “Investīciju aģentūra”, kurai ir noslēgts līgums par zemesgabala pārdošanu uzņēmumam SIA “MMS Property”, kurš savukārt pieder vācu uzņēmumam “CE – Beteiligungs GmbH”. Balstoties uz publiski pieejamu informāciju, šis uzņēmums ir “Lidl” ķēdes attīstītājs gan Igaunijā, gan Lietuvā.

“Lidl” līdz šim nav paziņojis par ienākšanu Latvijas tirgū. “Lidl” veikalu tīkls patlaban darbojas Lietuvā.

“Lidl” 2003. gadā sāka gatavoties ienākšanai Baltijas valstu tirgū, tomēr vēlāk no šiem plāniem atteicās un pārdeva visus aptuveni 50 veikalu celtniecībai iegādātos zemesgabalus. Savu lēmumu “Lidl” pārstāvji pamatoja ar Baltijas valstu pārāk mazo tirgu. Latvijā uzņēmums tolaik labi nopelnīja, pat neatvēris nevienu veikalu, jo nekustamo īpašumu buma laikā izdevīgi pārdeva iegādātos īpašumus. Trīs gadu laikā – no 2006. līdz 2008.gadam – SIA “Lidl Latvija” peļņa sasniedza kopumā 7,2 miljonus latu, liecina “firmas.lv” informācija. Daļu no “Lidl” īpašumiem Latvijā pārpirka igauņu veikalu tīkls “A-Selver”, taču šis tirgotājs bija spiest pamest Latvijas tirgu ekonomiskās krīzes iespaidā.

TOP komentāri

  • Arnis Vilemsons
    +17 +16 -1

    Arnis Vilemsons

    Zaudējumus nesīs konkurentiem ar mākslīgi uzpūstajām augstajām cenām! :D
  • aaaa
    +14 +13 -1

    aaaa

    Varbūt sāks drusku domāt par cenām.Mums tādas cenas ,ka visi smejas.Ja salīdzina tagadējās cenas un algas Vācijā,kur viss ir daudz lētāks un algas citas.Tad lai nāk vienalga kas un nedaudz satricina šo bardaku......
  • Otīlija
    +13 +11 -2

    Otīlija

    Tas pats Elvi, savās bodēs tā saskrūvējis cenas, ka ir apnicis gandrīz katru dienu klausīties to apnikušo reklāmu radio - '' ELVIs par savējiem " ! Cik ilgi var gaudot vienu un to pašu !!!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl