Ekonomiste: Ieguvējs no “Lidl” ienākšanas Latvijā ir patērētājs

1 komentārs

Ieguvējs no “Lidl” ienākšanas Latvijā ir patērētājs, jo līdz ar jauna tirgus dalībnieka ienākšanu esošie konkurenti ir sarosījušies un visādi cenšas piesaistīt patērētājus, TV3 Ziņas.

Daudziem cilvēkiem Latvijā šis – 7.oktobris, iespējams, bija gaidītākais rīts šajā rudenī. Tieši šodien durvis vēra 15 “Lidl” veikali Latvijā un šis notikums ir kļuvis par vienu no pēdējo dienu apspriestākajiem tematiem. Kāds uz veikalu devās intereses dzīts, cits cerībā ietaupīt, bet dienas laikā pie “Lidl” veidojās garas pircēju rindas.

Ieskaties arī šeit: Ilgi gaidītā “Lidl” veikalu atklāšana izraisījusi lielu interesi; veidojas garas rindas

No piecpadsmit veikaliem, ar kuriem “Lidl” sāk savu ekspansiju Latvijā, seši atrodas Rīgā, pārējie – citās lielākajās reģionu pilsētās. Par oficiālās atklāšanas punktu uzņēmuma vadība izvēlējusies veikalu Mežciemā.

Jākobs Jzefsons, “Lidl Latvija” valdes priekšsēdētājs

“Lai ienāktu Latvijas tirgū, “Lidl” ir ieguldījis vairāk nekā 200 miljonus un radījis ap 2000 labi apmaksātu darbavietu. Tas ir spēcīgs signāls, ka saskatām nākotnes attīstības potenciālu šeit Latvijā.”

Pulkstenis ir plkst. 7.45, drīz vērsies vaļā viens no “Lidl” veikaliem. Cilvēku gan ir mazāk, nekā iepriekš radītā ažiotāža, un tāda pati aina vērojama arī pie citiem veikaliem.

Novērojumi dienas laikā liecina, ka vairums interesentu uz pašu sākumu nolēma nenākt. Iespējams, domājot, ka tieši tad būs visvairāk cilvēku. Rindas, turklāt pamatīgas, veidojās dažas stundas vēlāk.

Vēl arī jāņem vērā, ka valstī pastāvošo Covid-19 ierobežojumu dēļ veikalos ir limitēts apmeklētāju skaits. Pircēji drīkst ienākt tikai tad, ja ir brīvi iepirkšanās ratiņi.

“Es atnācu paskatīties, ko varu nopirkt. Man ir sarakstiņš līdzi. Ko varu iegādāties šeit. Domāju gan, ka cenai bija nozīme,” norāda Ieva, aicinot braukt salīdzināt cenas uz “Lidl” veikalu Šauļos, kur esot lētāki produkti.

Raimonds stāsta, ka ieradies uz veikala atklāšanu, intereses vadīts par jauno tirdzniecības vietu. Viņaprāt, precēm esot diezgan labas cenas.

Ināra stāsta, ka nākusi uz veikalu, preces uzrunāta. “Mēs agrāk uz Vāciju braukājām un vedām uz šejieni,” viņa atminas iepriekšējo pieredzi ar “Lidl”.

“Atnācu kaut ko bērnam nopirkt. Banānus, tā cita starpā paņēmu. Bet, ja sanāks prāvāki pirkumi, smaguma pēc tos ņemšu ārā,” stāsta Svetlana.

Zīmīgi, ka vismaz TV3 apmeklējuma laikā pircēji pret banāniem bija visai rezervēti. Te gan jāpiebilst, ka to cenas patlaban kritušās arī pie konkurentiem. Vismaz uz brīdi.

Lasi vēl: Banānu cena uz pusi zemāka par pašizmaksu! “Banānu karā” “Lidl” konkurenti izmisīgi cenšas nezaudēt pircējus

Agnese Buceniece: “Swedbank” vecākā ekonomiste

“Ieguvējs ir patērētājs, jo, ienākot jaunam spēlētājam, jau šobrīd esošie konkurenti ir sarosījušies un reklāmas kampaņās redzam, ka klients tiek piesaistīts uz visām pusēm.”

Ekonomistes skatījumā, “Lidl” liks pielāgoties arī galvenajiem konkurentiem, taču neviena no lielajām ķēdēm pilnībā izspiesta netiks. “Lidl” atšķirība no citām ķēdēm ir savs, atšķirīgs zīmolu klāsts, taču cenu ziņā tai tik un tā būs jāpielāgojas globālajām pārtikas cenām, kurām šobrīd ir tendence kāpt.

1 komentārs