“Swedbank” piedzīvo traucējumus pakalpojumu darbībā; atjaunota maksājumu karšu darbība

36 komentāri
“Swedbank” piedzīvo traucējumus pakalpojumu darbībā; atjaunota maksājumu karšu darbība
ILZE ZVĒRA, F64

Ceturtdien, 7. martā, traucēta “Swedbank” pakalpojumu darbība. 

Kā teikts “Swedbank” paziņojumā sociālajā tīklā “Facebook”, banka strādā pie risinājuma, lai viss iespējami ātri atkal būtu ierindā. ‬

Pēc plkst.18.00 banka ziņo, ka traucējumi ir novērsti. 

Kā LNT Ziņām pastāstīja “Swedbank” pārstāvis Jānis Krops, īsi pēc plkst.16.00 pagaidām nenoskaidrotu tehnisku iemeslu dēļ nestrādāja bankomāti, internetbanka, apstājusies karšu darbība.

Tehniskie darbinieki strādāja, lai atjaunotu darbību un vienlaikus skaidrotu problēmu iemeslu. Citādi bankas darbība neesot ietekmēta.

“Īslaicīgie traucējumi “Swedbank” pakalpojumu darbībā tiek novērsti – atjaunota karšu darbība un banku atkal ir iespējams sazvanīt. Pakāpeniski tiek atrisinātas arī internetbankas, mobilās lietotnes un bankomātu darbības tehniskās ķibeles,” pauda bankā, piebilstot, ka pakalpojumi iespējami ātri atkal būs pieejami.

Sākotnēji bankas mājaslapā bija paziņojums, kurā bija teikts, ka saistībā ar plānotajiem modernizācijas darbiem līdz piektdienas plkst.7 ir iespējami pārtraukumi “Swedbank” internetbankas darbībā. Taču vēlāk paziņojums tika nomainīts un tajā teikts, ka tehnisku iemeslu dēļ ir traucējumi “Swedbank” pakalpojumu darbībā.

Savukārt informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas “Cert.lv” pārstāve Līga Besere aģentūrai LETA norādījusi, ka “Cert.lv” sistēmā patlaban nav konstatēti nekādi incidenti, kas mudinātu domāt, ka “Swedbank” noticis kiberuzbrukums.