“Swedbank” ieviesīs iespēju norēķināties ar viedtālruni

26 komentāri
“Swedbank” ieviesīs iespēju norēķināties ar viedtālruni
EMĪLS DESJATŅIKOVS, F64

“Swedbank” jau tuvāko nedēļu laikā plāno laist klajā savu jauno lietotni, kas 300 000 Latvijas iedzīvotāju nodrošinās iespēju pie kases norēķināties ar viedtālruni, Skaties.lv informē “Swedbank”  mediju attiecību vadītājs Jānis Krops.

Viņš norāda, ka jaunā lietotne, kura izstrādāta ciešā sadarbībā ar aktīvākajiem bankas klientiem, nodrošinās arī zibmaksājumus, ļaus apstiprināt darījumus ar pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju, kā arī vizuāli būs pielāgota mūsdienu tendencēm.

Bankas aplēses liecina, ka esošo “Swedbank” mobilo lietotni, kura līdz vasaras beigām automātiski atjaunosies uz jauno, šobrīd Latvijā izmanto jau 415 000 klientu. No tiem vairākums – ap 70% – ir “Android” tālruņu īpašnieki, kuriem turpmāk būs iespēja nenēsāt līdzi maksājumu karti.

“Daudziem klientiem mūsu mobilā lietotne ir kļuvusi par primāro veidu, kā izmantot bankas pakalpojumus – pāris pēdējo gadu laikā esam novērojuši stabilu 50% lietotāju skaita pieaugumu. Lietotnes pieaugošā popularitāte mudina spert soli un piedāvāt nākamo inovāciju, kas bankas pakalpojumus mobilajās ierīcēs padarīs vēl pieejamākus un ērtāk lietojamus,” sacīja “Swedbank” Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Jaunajā lietotnē būs iestrādāta iespēja autorizēties un apstiprināt darījumus par summu līdz 100 eiro ar biometrisko autentifikāciju – pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju. Savukārt ar atsevišķa logrīka palīdzību lietotāji varēs ērti apskatīt savu konta atlikumu, nemaz neatverot lietotni.

Jaunajā lietotnē būs arī tādas jaunas funkcijas kā zibmaksājumi un mobilie bezkontakta maksājumi. Zibmaksājumi ļaus lietotājiem veikt zibenīgus naudas pārskaitījumus ne tikai “Swedbank” lietotāju starpā, bet arī uz jebkuru citu banku, kas atbalsta zibmaksājumus. Savukārt mobilie bezkontakta maksājumi “Android” tālruņu īpašniekiem ļaus norēķināties par pirkumiem ar telefonu, fizisko norēķinu karti atstājot makā.

Banka atzīmē, – tā kā arvien vairāk klientu pauž vēlmi un gatavību norēķināties ne tikai ar telefonu, bet arī citām viedierīcēm, piemēram, sporta aprocēm un viedpulksteņiem, “Swedbank” klientiem drīzumā bezkontakta norēķini būs pieejami arī ierīcēs, kas atbalsta “FitBit Pay” un “Garmin Pay” funkcionalitāti. Vienlaikus tiek attīstītas arī citas tehnoloģijas, lai bankas klientiem padarītu pieejamas pasaulē populāras ikdienas norēķinu iespējas.

Kā norāda Frolovs, jaunās lietotnes izstrādāšanas laikā klientiem bija iespēja izmantot tās izmēģinājuma versiju – “Swedbank 2019”. No šiem klientiem saņemtās atsauksmes palīdzēja bankai labāk saprast klientu vajadzības un attiecīgi pielāgot lietotnes izstrādes plānu.

“Protams, pēc jaunās lietotnes ieviešanas tehniskie darbi nebeigsies – tā kā tehnoloģijas attīstās visu laiku, mēs turpināsim strādāt pie tā, lai pilnveidotu lietotnes funkcijas un padarītu to mūsu klientiem arvien ērtāku. Ja lietotājs savā ierīcē ir aktivizējis automātisko atjaunināšanu, līdz vasaras beigām esošā “Swedbank” lietotne automātiski atjaunināsies uz jauno. Tuvojoties brīdim, kad jaunā lietotne būs pieejama, mēs klientus informēsim personīgi,” teica Frolovs.