Komentāri
Politiķiem jārunā ar organizācijām, nevis partijām pietuvinātiem cilvēkiem, uzskata LTRK
Foto: F64

Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) aicina politiķus mainīt politisko kultūru, kad par aktuāliem tautsaimniecības jautājumiem tiek runāts nevis ar uzņēmēju un citām organizācijām, bet gan šaurā lokā, risinot problēmas ar atsevišķiem uzņēmējiem vai to grupām. Tādējādi tiktu veicināts pieņemto lēmumu caurspīdīgums un to ietekmi varētu veiksmīgāk komunicēt sabiedrībai.

LTRK uz šo brīdi ir vairāk kā 1500 individuāli biedri un vairāk kā 50 uzņēmēju biedrības, savukārt, LTRK biedru kopējais apgrozījums 2014.gadā pārsniedza 17,5 miljardus eiro. 2015.gadā LTRK bija rekordliels jauno biedru skaits – 418. “Rekordlielais jauno biedru skaits norāda arī uz to, ka uzņēmēji ir neapmierināti ar Latvijas biznesa vidi, un vēlas līdzdarboties tās pilnveidošanā,” saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Diemžēl, biedrība regulāri saskaras ar to, ka vēl arvien ir politiķi, kuri lēmumus pieņem nevis caurspīdīgā dialogā ar uzņēmēju biedrībām, bet gan konsultējoties ar atsevišķām politiskajām organizācijām pietuvinātiem cilvēkiem un partiju sponsoriem.

To apliecina arī Finanšu ministra J.Reira teiktais: “Mūs dara bažīgus tas, ka problēmas netiek risinātas pie galda un atklātās sarunās vai diskusijās, bet gan kaut kur “pa pakšiem”, pēc tam to pasniedzot publiski kā uzņēmēju viedokli,” saka Endziņš, piebilstot, ka Latvijas politiskā kultūra ir nepieņemama, jo partijas pārāk bieži izpatīk sponsoriem, “LTRK apvienojušies ļoti dažādi biedri, pārstāvot visas tautsaimniecības nozares, visus reģionus, visus uzņēmumu lielumus, tāpēc bieži vien viedokļi atšķiras. Katram tas ir individuāls, bet sarunu gaitā nonākam pie kopsaucēja, tāpēc varam pārstāvēt uzņēmējus kā veselumu, virzot dažādas iniciatīvas.”

LTRK pašreiz mērķtiecīgi strādā pie nodokļu politikas jautājumiem, nolūkā panākt stabilu un iepriekš paredzamu nodokļu sistēmu. Darba kārtībā ir jautājumi par darbaspēka nodokļu konkurētspēju, uzņēmumu ienākuma nodokļa pilnveidošanu, pašvaldības motivācijas veicināšanu biznesa piesaistīšanai, mazā biznesa nodokļu režīmu un daudziem citiem jautājumiem.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl